وزرای امور خارجه چین و ژاپن دیدار کردند

به گزارش آسمان تو، وزاری امور خارجه چین و ژاپن در دیدار خود با اشاره به بی ثباتی مالی فعلی در دنیا، بر لزوم همکاری و کوشش برای توسعه صلح آمیز تأکید کردند.

وزرای امور خارجه چین و ژاپن دیدار کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزرای امور خارجه چین و ژاپن، با از عبور دو کشور از اختلافات پیشین، جهت گسترش همکاری های دوجانبه در پکن دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیدت پرس، این دو وزیر، روز یک شنبه روابط و تبادلات مالی نوپا میان دو کشور را به بحث گذاشتند.

تارو کونو وزیر امورخارجه ژاپن در دیدار با وانگ یی همتای چینی خود گفت این دو کشور در این دوران عدم اطمینان در سطح جهانی، فرصت در دست دریافت سلطه بر حوزه اقتصاد را دارند.

وی در این باره گفت روابط میان چین و ژاپن درسال های گذشته به دلیل اختلاف بر سر جزایری در شرق دریای چین، پستی وبلندی هایی را تجربه کرد؛ اما این روابط از سال 2018 میلادی به طورکامل احیا شد.

وانگ نیز در این دیدار گفت چین و ژاپن دو همسایه مهم و اقتصاد مهم هستند که باید در شرایط پیچیده و به شدت متغیر اقتصاد جهانی، در ایجاد توسعه پایدار و صلح آمیز نقش ایفا نمایند.

از سال 2018 که روابط چین و ژاپن به سطح خوبی رسیده است تبادلات تجاری و سرمایه گذاری بین دو طرف برقرار شده است. از جمله می توان به شرکت هایی از هردو کشور اشاره نمود که پروژه های مشترکی را در بعضی کشورهای درحال توسعه نظیر تایلند در نظر گرفته اند.

اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای اولین بار پس از هفت سال به پکن سفر کرد. پیش از آن نیز شی جین پینگ رئیس جمهور چین و نخست وزیر ژاپن دیدارهای دوجانبه متعددی در حاشیه نشست های بین المللی داشته اند.

با تور چین سفر کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 222

به "وزرای امور خارجه چین و ژاپن دیدار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای امور خارجه چین و ژاپن دیدار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید