واکنش ایران به گزارش نو آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش آسمان تو، سرپرست نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش تازه این سازمان را گزارش فنی معمول بروزرسانی در مورد اقدامات اجرا شده ای خواند که ایران بر اساس رویه معمول به اطلاع آژانس رسانده و آن نیز ضمن انجام راستی آزمایی به اعضای خود اطلاع رسانی نموده است.

واکنش ایران به گزارش نو آژانس بین المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب (چهارشنبه) در واکنش به گزارش نو آژانس اظهار داشت: گزارش نو آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای کشورمان یک گزارش فنی معمول بروزرسانی در مورد اقدامات اجرا شده ای است که ایران بر اساس رویه معمول به اطلاع آژانس رسانده و آژانس نیز ضمن انجام راستی آزمایی منظم خود در مورد آنها به اعضای خود اطلاع رسانی نموده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این گزارش ایران گازدهی به سانتریفیوژهای IR-6 را در فردو برای فراوری هگزافلورید اورانیوم با غنی 20 درصد را شروع نموده و ایران به آژانس اجازه داده است تا راستی آزمایی خود در این سایت را افزایش دهد.

به گزارش فارس، نهاد دیده بان هسته ای سازمان ملل متحد در گزارشی (+) اعلام نموده که ایران استفاده از آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 در سایت فردو را شروع نموده است.

گفتنی است آژانس حدود دو هفته پیش نیز در گزارشی اظهار داشت: ذخایر ایران شامل حدود 113.8 کیلوگرم اورانیوم غنی شده به شکل ترکیب UF6 با خلوص تا 20 درصد همچنین 34.2 کیلوگرم اورانیوم غنی شده با خلوص تا 20 درصد در قالب سایر ترکیبات است

گفتنی است بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی اخیرا در اظهاراتی درباره حجم ذخیره اورانیوم در کشور عنوان نموده بود: در حال حاضر بیش از 30 کیلوگرم اورانیوم 60 درصد داریم و در یکی دو روز آینده اندازه اورانیوم 20 درصد نیز به 2 برابر ظرفیت معین شده به وسیله مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام راهبردی خواهد رسید. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2139

به "واکنش ایران به گزارش نو آژانس بین المللی انرژی اتمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایران به گزارش نو آژانس بین المللی انرژی اتمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید