والیبال ماسه ای زنان در تهران

به گزارش آسمان تو، یک ماه پیش بود که خبری به ظاهرساده در بعضی از خبرگزاری ها منتشر شد و خیلی ها به سادگی از آن گذشتند؛ هیأت والیبال استان تهران میخواهد در راستای توسعه این رشته، والیبال آبی و ماسه ای را راه اندازی کند. این خبر احتمالاً در بین خبر های زرد فوتبالی هرگز دیده نشده، اما به نظر می رسد کار بزرگی در هیأت والیبال استان تهران صورت گرفته.

والیبال ماسه ای زنان در تهران

14 مرداد خبرگزاری ایرنا گزارش داده بود با تأیید هوشنگ عشایری، رئیس هیأت والیبال استان تهران، این هیأت در راستای ترویج و توسعه این رشته محبوب ورزشی میان اقشار مختلف جامعه، در نظر دارد دو طرح والیبال ماسه ای و والیبال آبی را برای اهالی ورزش خصوصاً رشته والیبال در پایتخت، راه اندازی کند؛ و حالا تعیین شده این مسابقات در سکوت خبری در تهران برگزار گردیده. 44 تیم در این رشته تازه تأسیس در تهران حضور یافته بودند. مسابقات تلفیقی است از والیبال سالنی و ساحلی. هم از نظر شکل مسابقات و هم از نظر قانون مسابقات. تعداد نفرات هر تیم 4 نفر است و قوانین خاص خودش را دارد.

نرگس افشین، نایب رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال ایران که دبیر کمیته داوران هیأت والیبال تهران هم هست، می گوید: اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است. در شرایطی که کرونا اجازه فعالیت از زنان والیبالیست را گرفته بود و آن ها به دلیل سربسته بودن سالن های والیبال نمی توانستند ورزش نمایند، اما حالا با تمهیدات هیأت والیبال استان تهران، آن ها توانستند در فضای آزاد و روی ماسه والیبال بازی نمایند.

نکته جالب درباره مسابقات این است که نه تنها سالنی باز های حرفه ای والیبال زنان در آن حضور داشتند بلکه بعضی از بازیکنان اصطلاحاً آماتور هم توانسته اند در مسابقات شرکت نمایند و بخت خود را برای حضور در چنین رقابت هایی بیازمایند.

نرگس افشین می گوید: این مسابقات برای اولین بار بود که برگزار می شد. مسابقات بخصوص برای شهر هایی که ساحل ندارند بسیار مناسب است و آن ها می توانند از ماسه برای شبیه سازی فضا استفاده نمایند. البته شرایط و قوانین مسابقات با والیبال ساحلی فرق دارد.

قاعدتاً وقتی پای والیبال ساحلی به میان بیاید بحث پوشش ورزشکاران هم در کشوری با شرایط منحصر به فرد ما داغ می گردد، اما ظاهراً از این نظر مسئله ای برای دریافت نظر موافق مسئولان بالادستی وجود نداشته. افشین در این باره شرح می دهد: از نظر پوشش مسئله ای وجود ندارد. لباس ها کاملاً با شرع و عرف ما تطبیق داده شده است و ورزشکاران نه تنها لباس پوشیده دارند بلکه روی آن هم کاور های بلند پوشیده اند.

اما آیا با این شرایط زنان ما می توانند در رقابت های بین المللی هم حضور پیدا نمایند. دست کم مسئولان برگزاری مسابقات که خوشبینند: به نظرم می گردد. باید راهی که سایر رشته های ورزشی برای دریافت مجوز رفته اند را ما هم طی کنیم. ولی یادمان نرود این اولین بار است که مسابقاتی در این سطح در ایران برگزار می گردد و شاید صحبت برای این مورد زود باشد.

در دوره اول مسابقات والیبال ماسه ای زنان استان تهران 44 تیم حاضر شده اند و این نوید روز های روشنی برای این رشته ورزشی دارد. قطعاً در سال های بعد و با تبلیغ بهتر مسئولان و البته حمایت رسانه ها، استقبال از این مسابقات بیشتر می گردد. بخصوص که خبر ها حاکی از این است که استان هایی جز تهران هم خواستار فعالیت در این رشته هستند و محتمل است خیلی زود رشته والیبال ماسه ای زنان با حمایت های مدیران رده بالای فدراسیون والیبال در سراسر کشور برگزار گردد و از حالت استانی خارج گردد.

مسابقاتی که هفته گذشته در استادیوم تختی تهران برگزار گردید، آغاز راهی تازه در ورزش زنان ایران است و قطعاً در سال های بعد گسترده تر از امروز برگزار خواهد شد.

منبع: ایران ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1378

به "والیبال ماسه ای زنان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال ماسه ای زنان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید