مقررات خطوط هوایی برای حمل مایعات

به گزارش آسمان تو، هنگام سفر با وسایل نقلیه ای همچون هواپیما، ضروری است اطلاعاتی درباره حمل وسایل مختلف داشته باشید تا هنگام عبور از گیت مجبور نشوید بخشی از وسایل تان را تحویل دهید. از سوی دیگر به منظور جلوگیری از اتلاف وقت در ایستگاه های بازرسی بهتر است با قوانینی که برای حمل لوازم همراهتان در خطوط هوایی وجود دارد آشنا باشید. در این مقاله به آنالیز مقررات مربوط به حمل مایعات در هواپیما می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

مقررات خطوط هوایی برای حمل مایعات

درپی حادثه 11 سپتامبر قوانین خطوط هوایی سخت تر شد. چه در خصوص چمدان ها و چه لوازمی که مسافران با خود به داخل هواپیما می برند محدودیت هایی ایجاد شد و پروسه بازرسی از آنها دقیق تر و با وسواس بیشتری انجام می گردد. این معیارها مجددا نیز در پی حادثه ای که در 10 آگوست 2006 در بریتانیا رخ داد سخت تر شد. در پی این اتفاق ماموران امنیتی بریتانیا پیروز به کشف یک توطئه شدند که 10 پرواز بین انگلستان و آمریکا را تهدید می کرد. تمامی مواد منفجره ای که در این نقشه تروریستی استفاده شده بود به صورت ژل و مایعات بود. از این زمان بود که سازمان امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) قوانینی را وضع کرد تا از احتمال رخ دادن چنین نقشه هایی در آینده جلوگیری نمایند. بیشتر کشورها در سراسر دنیا قوانینی را برای حمل وسایل به داخل هواپیما دارند، اما قوانینی که TSA برای حمل وسایل به درون هواپیما وضع نموده تمامی جوانب را برای حفظ امنیت و ایمنی هواپیماها در نظر گرفته است.

قوانین و مقررات

طبق قوانین TSA، مایعات و ژل ها در مقدار کم و محدود، به عنوان یک تهدید امنیتی یا حتی مضر محسوب نمی گردد. بنابراین مسافران می توانند مایعات با حجم کم و معین را در کیف دستی خود به همراه داشته باشند. TSA پیشنهاد می نماید به منظور تسهیل در فرایند بازرسی و همکاری با ماموران امنیتی مقررات مربوط به حمل مایعات (3-1-1 قانون) و توصیه های سفر هوایی را در نظر داشته باشند. طبق این مقررات، هر مسافر مجاز به حمل مایعات و ژل هایی است که وزن یا میزان آنها کمتر از 3 تا 4 اونس(1 اونس 25 میلی لیتر) است. البته این محدودیت برای کیف دستی که با خود به داخل هواپیا می برید در نظر گرفته می گردد و شما می توانید مایعات با حجم بیشتر را در چمدان خود قرار دهید. هر مسافر مجاز است که یک کیسه پلاستیکی مخصوص که قابلیت بسته شدن دارد و کاملا شفاف است با حجم یک لیتر را همراه داشته باشد و برای حمل مایعات یا بطری های ژل که به صورت جداگانه آنالیز می شوند از آن استفاده کند (مایعات، ژل ها، اسپری ها و خمیرهای با حدبیشتر حجم 100 میلی لیتر) و هر شخص فقط می تواند یک عدد از این کیسه های پلاستیکی را در سبدهای مخصوص چک کردن قرار دهد. بنابراین برای تعداد کیف ها یا پلاستیک های همراه مسافر نیز محدودیت وجود دارد. اگر شما وسایل تزئینی(آرایشی) یا وسایل از این قبیل دارید که در آن مایعات وجود دارد فقط به وسیله چمدان های خود که آنالیز شده اند می توانید آنها را حمل کنید. مسافران همچنین مجاز به خریداری نوشیدنی ها، ژل ها و مایعات در هر سایزی هستند البته زمانی که از بازرسی عبور نموده اند و در ترمینال هستند. استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، برزیل، کانادا، کیپ ورد، چین، جزایر کوک، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، مصر، استونی، فیجی، فنلاند، فرانسه، پلینزی فرانسه، آلمان، یونان، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هند، اندونزی، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، جزایر مارشال،مالزی، مالدیو، موریس، مکزیک، میکرونزی، مراکش، هلند، نیوزلند، نروژ، فیلیپین، لهستان، پرتغال، جمهوری کره، رومانی، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، اسلونی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوییس، تونس، اوکراین و انگلستان از جمله کشورهایی هستند که این محدودیت ها و مقررات را برای حمل مایعات دارند.

مواردی که از این قوانین معاف هستند:

بعضی مایعات شامل این قوانین نمی شوند و طبق یک سری شرایط خاص قابل حمل درکیف های دستی هستند. به عنوان مثال داروهایی که دارای نسخه هستند و در هنگام بازرسی اعلام نموده اید. از جمله این داروها می توان به انسولین، وازلین و قطره های چشم اشاره نمود. همچنین مایعاتی که برای سلامتی افراد ضروری هستند هم اجازه حمل به داخل هواپیما را خواهند داشت مانند فراورده های خونی. اگر شما موارد دیگری همراهتان هست که حجم آن از میزان مجاز بیشتر است باید هنگام بازرسی اعلام کنید مثلا داروها یا شیر بچه. همچنین مسافران در صورتی که دارای مشکل یا بیماری خاصی هستند، مجازند مایعاتی مانند آبمیوه و آب همراه داشته باشند. لوازم آرایشی و بهداشتی را نیز به شکل جامد می توان در کیف دستی به داخل هواپیما برد.

قوانین حمل بار در خطوط هوایی ایران

در بیشتر خطوط هواپیمایی ایران قوانین مشابهی وجود دارد از این قرار که حمل هرگونه مایعات، ژل، خمیر، ادکلن، خمیر دندان، انواع نوشیدنی ها ، کف اصلاح، شربت و مواردی مشابه در کیف دستی ممنوع است. و مواردی مانند داروهای مایع(البته با نسخه پزشک) یا غذای کودک که می توانید با خود به داخل کابین ببرید نباید بیشتر از 100 میلی لیتر باشند. در خاتمه توصیه می کنیم که قبل از پرواز حتما تمامی مقررات مربوط به حمل لوازم همراهتان را به وسیله شرکت هواپیمایی تان آنالیز کنید که اطلاعاتتان به روز باشد و مد نظر داشته باشید که قوانین هر کشور متفاوت است. قابل ذکر است که تمامی این قوانین و مقررات برای حفظ امنیت و آرامش مسافران وضع شده اند. تجربیات خود را در این زمینه با خبرنگاران در میان بگذارید. منبع:buzzleمنبع: کجارو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 908

به "مقررات خطوط هوایی برای حمل مایعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقررات خطوط هوایی برای حمل مایعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید