نیازهای فناورانه ساخت خودروهای برقی ارائه می گردد

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خودروهای برقی و متصل را آینده صنعت خودروسازی می شناسند. نسلی نو از خودروهایی که آلودگی ندارند و به محیط زیست هم آسیب نمی زنند و هوشمند عمل می نمایند. از طرفی به کارگیری سیستم های یاری راننده (ADAS) و اتصال پذیری خودروها ضمن افزایش ایمنی خودروها می تواند در جلوگیری از تصادفات و کاهش تلفات نقش بسزایی داشته باشد.

نیازهای فناورانه ساخت خودروهای برقی ارائه می گردد

به همین علت توسعه پلتفرم ها و زیرساخت های خودروی برقی اولویتی است که گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با مرکز تحقیقات و نوآوری یک شرکت خودروسازی دنبال می نماید.

به همین دلیل رویداد فناورانه خودروهای آینده (2) برای برطرف نیازهای فناورانه در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و متصل و زیرساخت ها و تجهیزات آزمون خودروها برنامه ریزی شده است. رویدادی که در آن، نیازهای فناورانه ارائه می گردد و شرکت های دانش بنیان توانمندی های دانشی و تخصصی خود را برای برطرف آنها عرضه می نمایند.

در این رویداد در مورد موضوعاتی همانند طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی مقرون به صرفه قیمت، طراحی و ساخت قطعات و ماژول های خوردوهای برقی و هیبریدی، طراحی و ساخت سیستم های پیشرفته یاری راننده، توسعه فناوری های خودروهای متصل و اجزا و زیرساخت های مرتبط با آن، طراحی و ساخت تست آزمون خودروها و ایستگاه های شارژ خودروها و موتورسیکلت های برقی مطرح و درباره آنها گفتگو می گردد.

25 و 26 مهرماه سال 1401 زمان برگزاری رویداد فناورانه خودروهای آینده (2) است که در محل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برگزار می گردد. این رویداد محفلی برای برگزاری جلسات رودررو و انجام مذاکرات برای عقد قرارداد و تفاهم نامه های همکاری است و برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردها، توانمندی ها و فناوری های شرکت های دانش بنیان و توانمند در صنعت خودرو هم دیگر محورهای در نظر گرفته شده است. حضور در رویداد برای شرکت های دانش بنیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه رایگان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2298

به "نیازهای فناورانه ساخت خودروهای برقی ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازهای فناورانه ساخت خودروهای برقی ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید