مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز

به گزارش آسمان تو، زمان کشف این فلز سال 3500 پیش از میلاد بوده است. البته پژوهشگران معتقدند که فرآیند ذوب کردن سرب دست کم 9000 سال پیش آغاز شده است. باید خاطرنشان ساخت که کهن ترین مصنوع سربی شناخته شده یک مجسمه کوچک است که در معبدی در ازیریس (مصر قدیم) در کنار آبیدوس پیدا شده و قدمت آن به حدود 3800 سال پیش از میلاد باز می گردد. امروزه سرب کاربردهای فراوانی در بخش صنعت دارد. موارد استفاده معمولی سرب به توضیح زیر است: در باتری های اسید سرب، در اجزای الکترونیکی، روکش کابل، مهمات، در شیشه CTR ها، سرامیک، شیشه های سربدار، لوله های سربی و ... . برای ایجاد یک دیوار عایق صدا نیز از سرب استفاده می گردد.

مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز

به کارگیری در: مهمترین کاربرد های تانتالیم در زمینه های الکترونیک و آلیاژسازی است. این فلز غالباً به عنوان پودر فلزی در ساخت ترکیبات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

به کارگیری در: نخستین کاربرد سریم در پوشش های گازی اختراع شده توسط شیمیدان اتریشی، کارل آور فون ولسباخ بود. گسترده ترین ترکیب سریمی مورد استفاده، سرایا است. کاربرد اصلی سرایا هم به مثابه ترکیبی صیقلی است، برای مثال در پلاناریزاسیون شیمیایی - مکانیکی.

به کارگیری در: آلومینیوم پرکاربردترین فلز غیرآهنی است. کاربرد های اصلی آلومینیوم عبارتند از: حمل و نقل (خودروها، هواپیماها، قطارها، دوچرخه ها، فضاپیما ها و ...)، صنعت بسته بندی (قوطی ها، ورق ها و ...)، ساخت و ساز (پنجره ها، درها، سقف سازی و ...)، کاربرد های مربوط به الکتریسیته (موتور ها و ژنراتورها، مبدل ها و ...) و گروه وسیعی از اقلام لوازم خانگی، از وسایل پخت و پز تا دیگر اثاثیه منزل و همچنین کاربرد های فراوان دیگر.

منبع مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1992

به "مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: چگونگی بکارگیری فلزهای مختلف از زمان کشف تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید