مرمت 2 مسجد تاریخی و یک امام زاده در عجب شیر به انتها می رسد

به گزارش آسمان تو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت سه اثر تاریخی شهرستان عجب شیر تا سرانجام سال 99 اطلاع داد.

مرمت 2 مسجد تاریخی و یک امام زاده در عجب شیر به انتها می رسد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه کلنگی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز آدینه 19 اردیبهشت ماه 99، ضمن اعلام این خبر گفت: مرمت و ساماندهی مساجد گوروان و شیرلو و همچنین امام زاده قاسم شهرستان عجب شیر طی سال های اخیر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته بود که تا سرانجام امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از آن ها خواهیم بود.

او در ادامه با بیان اینکه در مجموع برای مرمت و ساماندهی این سه اثر تاریخی قریب به 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته است، ادامه داد: طی مرمت و ساماندهی مساجد تاریخی گوروان، شیرلو و امام زاده قاسم برای 130 نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اهم اقدامات صورت گرفته در مسجد گوروان اشاره نمود و گفت: تا به امروز اقداماتی نظیر اجرای ازاره سنگی، تعویض برخی از آجرهای تخریب شده، اجرایی کف سازی دور مسجد به عرض 1.5 متر، اجرای نمای آجری، نصب و تعمیر درب و پنجره های چوبی، محوطه سازی محوطه، کف سازی، برداشت الحاقات، بزرک کاری درب و پنجره.های چوبی، رنگ زدایی ستون ها و تیرهای اصلی صورت گرفته است.

حمزه زاده در سرانجام به اقدامات مرمتی انجام گرفته در مسجد شیرلو و امامزاده قاسم نیز اشاره نمود و گفت: به همین دلیل در مسجد شیرلو و امامزاده قاسم نیز اقداماتی نظیر تثبیت و مرمت نقاشی های روی چوب، اجرای دیوار با سنگ اسپراخوان، برداشت لایه های محراب و بازسازی آن، مرمت ستون ها، بزرک کاری درب و پنجره های چوبی صورت گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1074

به "مرمت 2 مسجد تاریخی و یک امام زاده در عجب شیر به انتها می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 2 مسجد تاریخی و یک امام زاده در عجب شیر به انتها می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید