فیلم ناروتو پس از 10 سال وقفه ساخته می شود

به گزارش آسمان تو، خبر ساخت اقتباس لایو اکشن انیمه پرطرفدار ناروتو حدود 10 سال قبل اعلام شد اما این پروژه مطابق انتظار پیش نرفت و هر بار به دلایل مختلف به تعویق افتاد؛ حالا پس از یک دهه، به نظر می رسد که این فیلم بزرگ احیا شده است و به زودی وارد مراحل توسعه خواهد شد.

فیلم ناروتو پس از 10 سال وقفه ساخته می شود

ناروتو، اثر جاودانه ماساشی کیشیموتو، فراتر از مرزهای مانگا و انیمه است و آن را باید یک پدیده بزرگ فرهنگی بدانیم. قصه جاه طلبی های ناروتو اوزوماکی برای تبدیل شدن به هوکاگه دهکده، در 72 جلد روایت شد و مخاطبان جهانی را شیفته خود کرد. بدیهی بود که خلق یک نسخه سینمایی بر اساس چنین جهان گسترده ای، سازندگان را با چالش های جدی روبه رو کند. حالا اما طبق اخبار منتشر شده از سوی ورایتی، استودیوی لاینزگیت، تاشا هو را به عنوان نویسنده استخدام کرده است تا فیلم نامه را بنویسد. تاشا هو، سال گذشته فیلم نامه سریال کوتاه ویچر: منشأ خون را نوشت که چندان مورد استقبال قرار نگرفت. دو اثر جدیدتر او، انیمه مهاجم مقبره: افسانه لارا کرافت و سریال سونیای سرخ سال آینده پخش می شود.

این خبر البته برای همه طرفداران مجموعه خوشایند نیست. بازسازی های لایو اکشن انیمه ها در سال های اخیر همواره با نقدها فراوانی روبه رو شده اند و اغلب بازخوردهای منفی دریافت می کنند زیرا فارغ از درآمدزایی، دلیلی برای تولید آن ها وجود ندارد و طرفداران بر این باورند که آن ها به میراث نسخه اصلی آسیب می زنند و ارزش یک انیمه/مانگا پس از تبدیل شدن به اثری لایو اکشن، تا حد زیادی از بین می رود؛ این دیدگاه ها قابل درک است، زیرا انیمه انعطاف پذیری بالایی دارد و منتقل کردن آن جهان فانتزی به یک جهانی واقعی آسان نیست. بنابراین یک سوال مهم ایجاد می شود: آیا اصلا می توان فیلم ناروتو را ساخت؟

برای یافتن پاسخ، شاید بهتر باشد به سریال لایو اکشن وان پیس رجوع کنیم که مدتی قبل با سروصدای فراوان از سرویس نتفلیکس منتشر شد و آن هم بر اساس یک مجموعه طولانی و وسیع است که طرفداران متعددی در جهان دارد. وان پیس قرار بود به سرنوشت دیگر اقتباس های نازل دچار شود، سریالی که همه فکر می کردند به یک شکست بزرگ دیگر تبدیل خواهد شد اما شرایط کاملا متفاوتی پیدا کرد. وان پیس تا این لحظه نه تنها بازخوردهای مثبتی دریافت کرده بلکه پیروز شده است تا یک برداشت ایده آل از این انیمه محبوب ارائه دهد تا غیرممکن را ممکن کند. پس بی گمان امکان پذیر است که ناروتو هم بتواند چنین مسیری را طی کند و شاهد تولید یک فیلم باکیفیت و درجه یک باشیم.

اینکه نسخه سینمایی به هویت مانگای اصلی احترام بگذارد و ماهیت آن را تغییر ندهد، برای طرفداران بیش از هر چیزی اهمیت دارد. این بدین معنا است که آرک های داستانی پیچیده باید در فیلم وجود داشته باشند، به پرداخت شخصیت ها اهمیت داده شود و جزئیات جهانِ ناروتو به درستی بازسازی شود. فیلم نامه تاشا هو در این زمینه، نقش کلیدی دارد و او باید عمق و عصاره ناروتو را به قصه اش بیاورد و داستانی بنویسد که در حد انتظارات طرفداران است.

یک معضل دیگر سازندگان، انتخاب بازیگران خواهد بود. در ناروتو، شخصیت های گوناگونی وجود دارند که از نظر ظاهری متفاوت هستند و ویژگی های شخصیتی منحصربه فردی دارند، بازیگرانی که برای این نقش ها انتخاب می شوند، باید با آن ها هم خوانی داشته باشند و البته بتوانند این شخصیت ها را نزدیک به منبع اصلی عرضه کنند. انتخاب بازیگران اما تنها به شباهت های ظاهری خلاصه نمی شود و آن ها باید این قابلیت را داشته باشند که لایه های زیرین احساسی شخصیت ها را هم به نمایش بگذارند.

در حالی که طرفداران بی صبرانه در انتظار شنیدن خبرهای بیشتری هستند، نگاه ها نسبت به این پروژه، بدبینانه نیست، به ویژه حالا که وان پیس دیدگاه ها نسبت به اقتباس های لایو اکشن را تغییر داده است. با این حال، چالش نهایی سازندگان این است که خطوط داستانی پیچیده و همچنین جادویی که در جهان ناروتو به چشم می خورد را به این فیلم بیاورند که به هیچ وجه آسان نیست. ناروتو می تواند به یک فیلم پیروز تبدیل شود اما به شرطی که استودیوی لاینزگیت با آن با احترام رفتار کند.

منبع: Movieweb

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1402 بروزرسانی: 4 آذر 1402 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2467

به "فیلم ناروتو پس از 10 سال وقفه ساخته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ناروتو پس از 10 سال وقفه ساخته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید