عربستان قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران : شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش گرید نفتی عرب لایت به مقصد آسیا که بزرگترین بازار این شرکت است را افزایش داد و به 10 تا 40 سنت پایین شاخص قیمت منطقه ای رساند.

عربستان قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد

از سفر با تور پاتایا ارزان قیمت لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، افزایش قیمت فروش نوامبر به منزله تغییر فرایند عظیمترین صادرکننده نفت دنیا است که قیمت فروش نفت در سپتامبر و اکتبر را در واکنش به رکود مصرف کاهش داده بود. همچنین این اقدام می تواند به منزله اطمینان از اثرگذاری توافق کاهش عرضه اوپک پلاس در تقویت بازار با وجود ضعیف شدن تقاضا در شرایط کرونایی باشد.

شرکت آرامکوی سعودی قیمت فروش گرید نفتی عرب لایت به مقصد آسیا که عظیمترین بازار این شرکت است را افزایش داد و به 10 تا 40 سنت پایین شاخص قیمت منطقه ای رساند. در نظرسنجی بلومبرگ از هشت معامله گر و پالایشگر پیش بینی شده بود آرامکو قیمت این گرید نفتی را حداکثر 20 سنت در هر بشکه افزایش می دهد و قیمت عرب لایت 30 سنت پایینتر از شاخص قیمت خاورمیانه خواهد بود.

پالایشگاهها به دلیل کاهش حاشیه سود فراوری سوختهایی نظیر بنزین، دیزل و سوخت جت در امسال که شیوع ویروس کرونا باعث وضع قرنطینه در سراسر دنیا و ممنوعیت سفر شده است، ضرر نموده اند. اما حاشیه سود پالایش نفت در آسیا اواخر سپتامبر از رکورد پایینی که داشت بهبود یافت و این موضوع احتمالا روی تصمیم آرامکو تاثیر گذاشته است.

آرامکو قیمت فروش نفت به منطقه مدیترانه را برای نوامبر کاهش داد و قیمت فروش نفت به آمریکا را بدون تغییر نگه داشت.

نفت از آوریل فرایند صعودی پیدا نموده و پس از اعلام دور جدید کاهش فراوری اوپک، تقریبا دو برابر شد اما قیمت نفت برنت که شاخص قیمت بازار دنیای است، روز سه شنبه حدود 42 دلار و 40 سنت در هر بشکه معامله شد که حدود 36 درصد کاهش در امسال نشان می دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نشست گروه اوپک پلاس برای بازبینی سیاست فراوری در 30 نوامبر و اول دسامبر (10 و 11 آذر) برگزار می گردد. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی برای سفته بازانی که عزم این گروه برای تقویت قیمتها را مورد تردید قرار داده اند، خط و نشان کشیده است.

قیمت گذاری نفت عربستان سعودی معمولا الگوی سایر صادرکنندگان نفت خاورمیانه شامل عراق و امارات متحده عربی قرار می گیرد که دومین و سومین فراوریکننده عظیم عضو اوپک هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1414

به "عربستان قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان قیمت فروش نفت به آسیا را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید