تحریم های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت

به گزارش آسمان تو، ایلهان عمر عضو مجلس نمایندگان آمریکا از سیاست های دولت دونالد ترامپ بشدت انتقاد کرد و گفت که تحریم های دولت این کشور باعث مرگ هزاران ایرانی شد.

تحریم های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا بامداد چهارشنبه در یک رشته توئیت نوشت: این مرد (مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا) یک هیولاست. ما نباید میلیون ها نفری را که بر اثر بی رحمی وی رنج کشیدند، فراموش کنیم.

وی اضافه نمود: پمپئو برای اعمال تحریم های خردکننده علیه مردم ایران لابی کرد و در جریان همه گیری (کرونا) آنها را از تامین داروهای مورد احتیاج محروم کرد و هزاران نفر را کشت.

ایلهان عمر با انتقاد از تحریم های آمریکا علیه ایران و خروج از برجام نوشت: ایران اینک 12 برابر بیشتر از چیزی که اجازه داشت، اورانیوم غنی شده دارد و نظام ایران قدرتمندتر از همواره است.

این نماینده مسلمان از فروش های تسلیحاتی دولت آمریکا به عربستان و امارات نیز انتقاد کرد. وی گفت: ترامپ بیش از 290 میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخت، به رژیمی که مرتبا حامیان حقوق بشر و اصلاحات سیاسی در کشورشان خصوصا حامیان حقوق زنان را زندانی و شکنجه نموده و می کشد.

نماینده ایالت مینه سوتا از فروش تسلیحاتی به امارات نیز انتقاد کرد.

وی با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در مقابل چین اضافه نمود: ترامپ یک جنگ تجاری را با چین آغاز کرد که به بهای از دست رفتن 300 هزار شغل و نابودی درآمد بسیاری از کشاورزان منجر شد. به همین دلیل، ورشکستگی و خودکشی کشاورزان به بالاترین رکورد رسیده است.

ایلهان عمر گفت: ترامپ شاید جنگی را آغاز ننموده باشد اما پیروز شد کاری بکند که پایتخت کشور ما به منطقه جنگی شبیه گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1612

به "تحریم های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های پمپئو جان هزاران ایرانی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید