چین انحصار نفت اکوادور را به دست گرفت

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: رویترز طی گزارشی نوشت: کوشش چین برای اکتشاف نفت در کشورهای دیگر وارد مرحله جدیدی شده است، به طوری که پکن تقریبا انحصار کامل بخش نفت کشور کوچک اکوادور را در اختیار گرفته است.

چین انحصار نفت اکوادور را به دست گرفت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ماه نوامبر گذشته، مارکو کالووپینا، مدیر شرکت نفت دولتی پترو اکوادور، برای انعقاد قرارداد 2 میلیارد دلاری فروش نفت کشورش با چین به پکن سفر کرد. مذاکرات که شامل تعهد به فروش میلیون ها بشکه نفت اکوادور به شرکت های نفتی چین تا سال 2020 بود، چند روز طول کشید.کالووپینا مضطرب بود و تهدید کرد که مذاکرات را ترک می نماید.

وی در نامه ای محرمانه به بانک توسعه چین نوشت: اگر اسناد فاز 3 معامله نفتی در چند روز آینده امضا نگردد، من نمی توانم در پکن بمانم.

حقیقت این بود که کالووپینا گزینه های زیاد دیگری جز منتظر بودن نداشت. اکوادور که با خلف وعده مشتریان دیگر و بدهی معوق 3.2 میلیارد دلاری آنها روبرو است، اکنون به پول خریدهای نفت چین وابسته است که انتظار می رود حجم آنها به 61 درصد منابع مالی 6.2 میلیارد دلاری مورد احتیاج این کشور در امسال برسد. در مقابل، چین می تواند ادعا کند که مشتری 90 درصد نفت اکوادور در سال های آینده است، شاهکاری که در بازار پر تنوع نفت امروز دنیا کمتر به چشم می خورد.

رنه اورتیز، وزیر سابق انرژی اکوادور و دبیرکل قبلی اوپک در این باره گفت: این یک تغییر عظیم و چشمگیر است...پیش از این هرگز اکوادور متعهد به فروش این مقدار نفت به یک کشور نشده بود.

این کشور کوچک عضو اوپک، روزانه حدود 520 هزار بشکه نفت فراوری می نماید که معادل 5 درصد کل فراوری نفت کشوری مانند عربستان است. اما نقش چین در این کشور نشان می دهد که چگونه شرکت های نفتی غول مالی قاره آسیا در کشورهایی که فاصله زیادی با خاک چین دارد، به بازیگران اصلی در صنعت نفت تبدیل شده اند.

نفتی که اکوادور به شرکت های چینی می فروشد، در همه جا می تواند به فروش برسد. امسال روزانه کمتر از 15 هزار بشکه از نفت اکوادور به چین صادر شده است که نسبت به سال 2012 حدود 40 درصد کاهش یافته است. بخش عمده نفت این کشور به آمریکا صادر می گردد.

100

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 487

به "چین انحصار نفت اکوادور را به دست گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین انحصار نفت اکوادور را به دست گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید