عربستان، انتقاد از تعویق مکرر جلسه محاکمه سلمان العوده

به گزارش آسمان تو، فرزند سلمان العوده در پی تعویق جلسه محاکمه پدرش از دادگاه های سعودی انتقاد و جلسه دادگاهی پدرش را با جلسه دادگاهی قاتلان روزنامه نگار منتقد سعودی مقایسه می کند.

عربستان، انتقاد از تعویق مکرر جلسه محاکمه سلمان العوده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، عبدالله العوده فرزند سلمان العوده مبلغ سعودی جلسه دادگاهی پدرش را با دادگاه قاتلان جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی مقایسه کرد.

عبدالله العوده در حساب کاربری خود نوشت: دادگاه تخصصی کیفری پدرم بار دیگر به تعویق افتاد و این امر نقض آشکار ساده ترین رویه های دادگاه های عربستان است و این موضوع در تاخیرهای مکرر 3 ساله دادگاهی پدرم کاملا تعیین است.

وی ادامه داد: پدرم در جلسه دادگاه حضور نیافت و هیچ اطلاعاتی از وی در دست نیست و به مدت یکسال است که هرگونه تماس تلفنی با وی قطع شده است.

عبدالله العوده بیان نمود که تنها دو ماه طول کشید تا جنایت های سعود القحطانی و احمد عسیری قاتلان جمال خاشقجی از طریق دادگاه جنایی پوشانده شد و دادگاه با وجود کلیه شواهد محرمانه آن ها را تبرئه کرد و این درحالی است که مبلغان و رهبران اصلاحات در عربستان همانند پدر من 4 سال در سلول انفرادی را می گذرانند و دادگاه آن ها 3 سال به تعویق می افتد.

قرار بود محاکمه سلمان العوده در روز سه شنبه برگزار شود.

العوده4 سال در سلول انفرادی به سر می برد و طی این مدت هدف شکنجه جسمی و روانی قرار گرفته است.

پسر این مبلغ محبوس سعودی پیشتر در توئیتر خود نوشت: پدرم پس از دریافت واکسن کرونا بدحال شده است و ریاض مسئول کامل وضع سلامت پدرم و آسیب های روانی و جسمی و انزوای فردی اوست.

پسر سلمان العوده ماه قبل اعلام کرده بود که پدرش نیمی از شنوایی و بینایی خود را از زمانی که بازداشت شده و در زندان های آل سعود بوده از دست داده است.

سلمان العوده در سپتامبر 2017 در چارچوب طرح مسئولان ریاض برای بازداشت های سیاسی، پس از انتشار توئیتی دستگیر شد. او در این توئیت نوشته بود از خداوند می خواهد که بین قلب های متولیان امور در راستای تحقق خیر ملت ها، الفت بیندازد.

سازمان حقوقی داون پیشتر اعلام کرده بود که العوده 63 ساله در ملاقات های قبلی گفته است که در طول سه سال بازداشتش در زندان ذهبان و هم در زندان الحائر در معرض بدرفتاری هایی از جمله محرومیت از خواب و دارو، آسیب جسمانی و بازداشت در سلول انفرادی به مدت سه سال قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1913

به "عربستان، انتقاد از تعویق مکرر جلسه محاکمه سلمان العوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، انتقاد از تعویق مکرر جلسه محاکمه سلمان العوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید