صرفه جویی و تجمیع برنامه ها از اولویت های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است

به گزارش آسمان تو، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با ارائه جزئیاتی از برنامه های مختلف این جشنواره در سال 98 گفت: ما در صدد بودیم در برنامه های امسال جشنواره امام رضا (ع) تجمیع و صرفه جویی را مدنظر قرار دهیم و برنامه ها بیشتر در استان های محروم و کم تر توسعه یافته برگزار شود.

صرفه جویی و تجمیع برنامه ها از اولویت های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است

به گزارش خبرنگاران، محمود رضا برازش یکشنبه (12 اسفند ماه) در نشستی که به منظور آگاهی افکار عمومی از سیاست ها و رویکردهای بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و اطلاع رسانی از آخرین تولیدات معاونت هنری بنیاد در زمینه های موسیقی، آواهای آئینی و هنرهای نمایشی و تجسمی برگزار شد با بیان این که بنیاد در طول سالهای گذشته برنامه های مختلفی را در راستای معرفی و تبیین سیره و فرهنگ رضوی را در استان های مختلف برگزار کرده گفت: امسال نیز ویژه برنامه های مختلفی را در استان ها در نظر گر فته ایم و تاکید اما بر استان های محروم و کم تر توسعه یافته بوده است. که شامل استان های از جمله کرمانشاه، سیستان و پلوچستان کردستان بوشهر می شود.

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که در تولیدات سینمایی همچون انیمیشن و تئاتر نیز فعالیت داریم داد: در حوزه صوت و تصویر آواها ونواهای کشور نیز برنامه های ویژه داریم و بنا بر این گذاشته ایم که تجمیع برخی از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ رضوی را در سطح داخلی و بین المللی داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اظهار امیدواری کرد: که تا شب ولادت امام رضا (ع) که هم زمان با آئین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است؛ یعنی در (تیر ماه 98) شاهد اکران آثار هنری در زمینه های گوناگون هنری باشیم.

در ادامه این نشست علی ثابت نیا- معاون هنری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با تشریح جزئیات برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری این دوره از جشنواره یادآور شد: 5 تابلوی بزرگ نقاشی با موضوع زندگی و سیره امام رضا (ع) توسط حسن روح الامین در حال طراحی و اجرا است و سعی کردیم از بهترین هنرمندان برای خلق بهترین آثار هنری با موضوع سیره و فرهنگ رضوی بهره ببریم و امیدواریم تولید این آثار هنری مقدمه ای برای تأسیس موزه هنرهای معاصر رضوی باشد.

وی یادآور شد: درصدد بودیم در جشنواره امسال تکرار برنامه های سال پیش را نداشته باشیم به همین دلیل تولیدات هنری این بنیاد در دو شاخه اصلی قرار دادیم یک تولیدات محتوا محور و دیگری تولیدات متن محور است؛ به عنوان نمونه 8 نمایش نامه زیر نظر آقای فدایی حسین نگارش پیدا می کند همچنین 10 لوح فشرده با 500 دقیقه صوت شامل چاووشی خوانی مدح و منقبت امام رضا (ع) و مرثیه خوانی را داریم که بیش از 80 درصد هنرمندان در این پروژه حضور دارند. ان شاالله آثار هنرمندانی همچون علیرضا افتخاری، حسن علیشاپور، امیرحسین مدرس و پوریا اخوان در دهه کرامت از صدا و سیما پخش شود.

معاون هنری بنیاد بین المللی امام رضا تاکید کرد: در حوزه تجسمی فعالیت های داشتیم و 5 تابلوی بزرگ نقاشی با موضوع زندگی و سیره امام رضا (ع) توسط حسن روح الامین در حال طراحی و اجرا است. در صدد هستیم در انتها این دوره از جشنواره محصولات را به صورت نمایشگاهی به نمایش در بیاوریم تا این امر مقدمه ای برای تأسیس موزه هنرهای معاصر رضوی شود و اگر این امر اجرا نشود در یک بخشی از موزه آستان قدس رضوی این محصولات را به نمایش می گذاریم.

در ادامه این نشست شماری از هنرمندان پیرامون کارهای و فعالیت های سفارش شده و مدنظر این جشنواره توضیحاتی را ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 228

به "صرفه جویی و تجمیع برنامه ها از اولویت های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی و تجمیع برنامه ها از اولویت های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید