صادرات بیش از 400 تن شیلات در آذربایجان شرقی

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری اندازه 413 تن انواع آبزیان زنده خوراکی و زینتی، خرچنگ، شاه میگو، خوراک و مکمل خوراک ماهی از مرز جلفا و نوردوز استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

صادرات بیش از 400 تن شیلات در آذربایجان شرقی

قاسم جعففرایند در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مقدار صادرات انواع آبزیان از مرز نوردوز بر اساس آمار گمرک آذربایجان شرقی، 412 تن و از مرز جلفا 350 کیلوگرم شامل انواع محصولات شیلاتی بوده است.

وی ادامه داد: 12 هزار قطعه آبزیان زینتی و بیش از 300 تن خوراک ماهی و مکمل خوراک ماهی عمده صادارت بخش آبزیان آذربایجان شرقی را در شش ماهه اول سالجاری به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با مقایسه مقدار صادرات شش ماهه سالجاری با سال گذشته، مقدار صادرات حدود دو برابر نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشته است و با توجه به اینکه بیشتر حجم صادرات استان در شش ماهه دوم سال اتفاق می افتد لذا پیش بینی می گردد مقدار صادرات سال جاری به مقدار قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، جعففرایند اعلام کرد: امیدواریم فرایند افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سالهای آینده نیز ادامه داشته و شاهد ارزآوری بیشتری به کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2199

به "صادرات بیش از 400 تن شیلات در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات بیش از 400 تن شیلات در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید