صاحب هیچ شرکت دارویی نیستم، رویکرد فسادستیزی، واکنش های اخیر را در پی داشت

به گزارش آسمان تو، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صاحب هیچ شرکت دارویی نیستم، به عنوان هیأت علمی در شرکت های دانش بنیان فعال بودم و قبل از پذیرش مسؤولیت از همه شرکت ها استعفا دادم.

صاحب هیچ شرکت دارویی نیستم، رویکرد فسادستیزی، واکنش های اخیر را در پی داشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای بهرام دارایی با اعلام این که رویکرد فساد ستیزی نو سازمان غذا و دارو واکنش های اخیر را در پی داشته است، اضافه کرد: حدود 30 سال سابقه فساد ستیزی در حوزه غذا و دارو و کالا های سلامت محور دارم.

وی گفت: وقتی می خواهیم بپرسیم که ارز ترجیحی یا 4 هزار و 200 تومانی در کجا هزینه شده است که به دست مردم نرسیده طبیعی است واکنش های اینچنینی از طرف بعضی ذینفعان طبیعی است.

آقای دارایی در بخش دیگری در مورد مدیریت برخورد با فساد هم اضافه کرد: باید با یاری مجلس شورای اسلامی با تدوین قوانین و تصویب اساسنامه سازمان غذا و دارو در راستا برچیدن بستر های فساد در حوزه کالا های سلامت محور گام برداریم.

وی گفت: در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل های ورزشی و تغذیه ای، دارو های سنتی و طبیعی باید با یاری صاحب نظران دانشگاهی و فراوری کنندگان مواد، قوانین و مصوبه های نو را به دست آوریم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: پیش نویس این قوانین و مصوبه ها به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می گردد.

آقای دارایی بعلاوه اضافه کرد: با مکانیزاسیون کردن شبکه ها در کوششیم سامانه های مختلف نظارت پایش زنجیره تأمین کالا های سلامت محور را به یکدیگر متصل کنیم تا بتوانیم فرآیند چرخه تأمین از واردات و فراوری تا عرضه را کنترل کنیم.

وی گفت: با تقویت سامانه تی تک هم می توانیم روزنه های فسادزا را شناسایی و کنترل کنیم.

آقای دارایی ارز 4 هزار و 200 تومانی را سرمنشأ بسیاری از مسائل کشور به ویژه در حوزه سلامت محور دانست و اضافه کرد: برای برطرف این مسائل هم در کنار کوشش های حاکمیت، سازمان غذا و دارو نیز تدابیر و سناریو های مختلفی را پیش بینی نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2042

به "صاحب هیچ شرکت دارویی نیستم، رویکرد فسادستیزی، واکنش های اخیر را در پی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحب هیچ شرکت دارویی نیستم، رویکرد فسادستیزی، واکنش های اخیر را در پی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید