شرکت های آمریکایی دوباره با هواوی همکاری می نمایند

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اندروید آئوتوریتی، دونالد ترامپ، در یک کنفرانس خبری اظهار داشت شرکت های آمریکایی دوباره می توانند با هواوی همکاری نمایند.

شرکت های آمریکایی دوباره با هواوی همکاری می نمایند

رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس G20 که در اوزاکا برگزار می شد، گفت: شرکت های آمریکایی می توانند تجهیزات خود را به هواوی بفروشند.

او بدون اشاره به جزئیات اضافه نمود: البته منظور ما تجهیزاتی است که هیچ خطر امنیتی بزرگی درباره آنها وجود ندارد. به نظر من اشکالی ندارد ما همچنان محصولاتمان را بفروشیم. شرکت های آمریکایی این تجهیزات را فراوری می نمایند. البته این روند بسیار پیچیده است. من به شرکت های آمریکایی اجازه داده ام تجهیزات مورد نظر را بفروشند تا به این ترتیب آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

هرچند هنوز ابعاد این قضیه روشن نشده اما احتمالاً هواوی می تواند از بعضی از قطعات اصلی کسب و کار خود مانند پردازشگرهای کوالکام و سیستم عامل اندروید گوگل استفاده کند.

این درحالی است که چندی قبل خبرگزاری بلومبرگ اعلام نموده بود تراشه سازان آمریکایی مانند اینتل مشغول لابی در دولت آمریکا هستند تا تحریم های هواوی را کم نمایند. این شرکت چینی در سال 2018 میلادی حدود 11 میلیارد دلار برای خرید تراشه های اینتل، کوالکام و میکرون هزینه نموده است.

جالب آنکه دولت ترامپ چند هفته قبل هواوی را تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی این کشور گفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 306

به "شرکت های آمریکایی دوباره با هواوی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های آمریکایی دوباره با هواوی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید