شرایط موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق

به گزارش آسمان تو، موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق یکی از آرزوهای هر مهندس برقیست که با قبولی در آن و اخذ پروانه نظام مهندسی، می تواند وارد بازار کار بزرگ تاسیسات برقی ساختمان ها شود. آزمون نظام مهندسی برق به صورت جزوه باز برگزار می شود، 60 پرسش داشته و برای قبولی در آن کافیست داوطلب نمره 50 درصد را کسب کند. قبولی در این آزمون شرایط خاص خود را داشته که در این مقاله، شرایط موفقیت قطعی در این آزمون به صورت کامل شرح داده خواهد شد.

شرایط موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق، شامل مباحث 1، 2، 3، 12، 13، 15، 19، 21 و 22، قانون نظام مهندسی، اخلاق حرفه ای، نشریه 110 (جلدهای 1 و 2) و راهنمای طرح و اجرای تاسیسات برقی ساختمان ها (تالیف مرحوم موسسیان) است.

بسکمک از داوطلبان تصور می کنند که با روخوانی از مبحث 1 تا آخر و سپس تست زنی از روی آزمون ها (مثلا از سال 83 تا به امروز) می توانند در آزمون پیروز شوند، در حالی که اولا بسکمک از مطالب برای رشته تاسیسات برقی نبوده و ثانیا بخش مربوط به برق نیز اساسا دارای اهمیت یکسان نیستند.

1) تمرکز روی منابع تخصصی

معرفی: دو مبحث 13 و 15 منابع اصلی و تخصصی آزمون نظام مهندسی برق برای دو صلاحیت طراحی و نظارت بوده و بین 30 تا 50 درصد سوالات آزمون این دو منبع مطرح می شود. همچنین تعداد قابل از سوالات، بویژه در آزمون طراحی، سوالاتی هستند که زیر مجموعه این دو مبحث محسوب می شوند اما جزییات آنها در این دو مبحث ارائه نشده است.

اشتباه رایج: داوطلبان بسکمک تصور می کنند که می توانند با روخوانی این دو مبحث (بویژه مبحث 13) به کل سوالات آن پاسخ دهند، در حالی که این گونه نیست چرا که اولا مفاهیم آن عمیق بوده و از هر بند آن سوالات بسیار متنوعی طرح می شود و ثانیا بسکمک از سوالات سخت و تاثیرگذار اساسا در داخل این مباحث تشریح نشده است.

راه چاره پیشنهادی: دو راه چاره پیشنهادی برای این دو منبع عبارتند از:

  1. تسلط به متن مباحث: آموزش تصویری و مفهومی این دو مبحث سپس حل طبقه بندی پرسش ها.
  2. آموزش مفاهیم خارج از مباحث: بررسی تمامی پرسش های سال های قبل، استخراج درسنامه های این سوالات از منابع مختلف و حل تشریحی و طبقه بندی شده سوالات هر بحث. برای دریافت هدیه استثنایی، کلمه هدیه را به 09120223724 واتساپ کنید.

2) اهمیت ویژه به منابع فرعی

معرفی: منابع فرعی شامل دو منبع جلدهای 1 و 2 نشریه 110 و راهنمای مبحث 13 هستند که در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از سوالات از این دو منبع مطرح شده و این فرایند کاملا صعودی است. حدود 10 پرسش آزمون از این ها طرح می شود.

اشتباه رایج: داوطلبان یا تلاش می کنند کل متن این منابع را مطالعه کنند که دارای حجم بسیار زیادی (بیش از 1500 صفحه) بوده و هم اینکه این منابع آزمون محور نوشته نشده اند یا اینکه می خواهند صرفا با استفاده از کلمه یابی (کلیدواژه) به سوالات پاسخ دهند که در آزمون پاسخ دادن به همه پرسش ها از طریق تقریبا غیرممکن است.

راه چاره پیشنهادی: برای پاسخ به پرسش های این دو منبع، دو راه چاره کاملا کاربردی پیشنهاد می شود:

  1. اولویت بندی: از حدودا 15 درصد از این منابع تا به امروز سوال طرح شده، پس باید قسمت های پرسوال این منابع که تا به امروز سوال از آن مطرح شده استخراج شده و تمرکز روی مطالعه آن قسمت ها باشد.
  2. کلمه یابی: سایر بخش های این منابع (85 درصد باقیمانده) را با استفاده کلیدواژه می توان پاسخ داد. برای دریافت تحلیل ویدیویی و بی نظیری منابع، عبارت راز پیروزیت را به 09120223724 را واتساپ کنید.

3) پاسخ دادن به راحت ترین پرسش ها

معرفی: مباحث 1، 2، 3، 12، 19، 21 و 22، قانون نظام مهندسی و اخلاق حرفه ای، منابع عمومی آزمون نظام مهندسی برق محسوب می شوند و ساده ترین سوالات آزمون (بین 8 تا 10) را به خود اختصاص می دهند. سوالات دقیقا و عینا در متن مباحث وجود دارد.

اشتباه رایج: خیلی از داوطلبان به این منابع توجه کافی ندارند در حالیکه امتیاز پاسخ به سوالات عمومی با سایر سوالات هیچ فرقی ندارد. داوطلبی که بتواند به این پرسش های بسیار ساده پاسخ دهد، یک سوم راه قبولی را طی کرده است. داوطلبان دیگری نیز کل متن مباحث را مطالعه می کنند در حالیکه حدود 20 درصد حجم این منابع برای رشته برق بوده و از سایر بخش ها یه هیچ عنوان سوال طرح نمی شود.

راه چاره پیشنهادی: دو راه چاره اصلی برای پاسخ به این پرسش ها عبارتند از:

  1. خلاصه سازی: همان طور که از عنوان این دسته از منابع مشخص است، این منابع بین تمام رشته های آزمون نظام مهندسی (مکانیک، عمران، معماری و …) مشترک بوده پس طبیعی است که بخش های قابل توجهی از این منابع اساسا ربطی به رشته ندارد. بهترین راه چاره این این است که قسمت های برقی، براساس سوالات طرح شده تا به امروز، از این منابع استخراج شده و سپس تمامی پرسش ها به صورت طبقه بندی شده حل شود.
  2. کلمه یابی: مهم ترین کلمات کلیدی این منابع استخراج شده و سپس در جلسه آزمون با استفاده از این کلیدواژه به سوالاتی که با خلاصه نویسی نمی توان پاسخ داد، جواب داده شود. برای دریافت پاسخنامه تشریحی رایگان آزمون ها، کلمه پاسخنامه را به 09120223724 واتساپ کنید.

4) پیشنهادات ویژه برای منابع کمک آموزشی

با توجه به آنچه گفته شد، برای قبولی در آزمون نظام مهندسی برق نیاز به منابع کمک آموزشی و صرفا با تکیه بر مباحث و منابع اصلی نمی توان قبول شد. آکادمی کسب و کار برقی مهندس محمد کریمی (mohammad-karimi.ir/nezam) کامل ترین مجموعه آموزشی برای آزمون نظام مهندسی برق داشته که شامل 11 جلد کتاب، 3 فیلم آموزشی و 5 بسته آموزشی بوده و بسته های ویژه آزمون به این شرایط به فروش می رسد، ضمناً از آزمون اسفند 95 تا به امروز حداقل 70 درصد سوالات آزمون با بسته طلایی قابل پاسخگویی است:

گارانتی قبولی بسته طلایی آزمون نظام مهندسی برق: بازگشت وجه در صورت عدم قبولی داوطلب در آزمون نظام مهندسی

  • گارانتی کیفیت: بازگشت کل وجه در صورت عدم رضایت داوطلب از کیفیت بسته بعد از 6 روز استفاده
  • آپدیت رایگان: به روزرسانی رایگان بسته برای داوطلبان مردود شده در دوره بعد
  • پرداخت اقساطی: امکان خرید بسته با اقساط بلند به صورت چکی
منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1835

به "شرایط موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید