دستور العمل کامل برای پس انداز و کسب درامد در سفرهای طولانی

به گزارش آسمان تو، برای پس انداز در سفر طولانی راه های مختلفی وجود دارد. از شروع پیدایش انسان سفر و گردش، همیشه مورد توجه و محبوب بشر بوده و امروزه به یکی از صنایع ارزشمند و البته پردرآمد در کشورهای سراسر دنیا، تبدیل شده است. در این میان، هستند علاقه مندانی که دوستدار ماجراجویی و کشف حقایق و ناشناخته های دنیا هستند و بسیاری از سال های عمر خود را در سفر می گذرانند. در این بین علاقمندان زیادی وجود دارند که سفرهای طولانی مدت را تجربه نمایند. چگونگی برنامه ریزی و پس انداز برای سفر طولانی مدت موضوع مهمی است که ما به آن می پردازیم. این نکته بسیار مهم است که در سفرهای طولانی مدت، برای لحظات خود برنامه ریزی داشته باشیم تا در حین سفر دچار سردرگمی و صرف هزینه های اضافی نشویم. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران 12روش پس انداز برای سفر طولانی مدت را آنالیز خواهیم کرد، با ما در ادامه همراه باشید.

دستور العمل کامل برای پس انداز و کسب درامد در سفرهای طولانی

برای رزرو آنلاین تور ارزان آنتالیا خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید.

برای پس انداز در سفر طولانی هتل و بلیت خود را زودتر رزرو کنید

با رزرو زود هنگام هتل و بلیت های سفر برترین معامله را برای خود تضمین کنید. بسیاری از شرکت ها مشوق هایی مانند 10 درصد تخفیف در مسافرت (Insight Vacations) یا 30 درصد تخفیف در هتل را در صورت رزرو حداقل 30 روز قبل از سفر را ارائه می دهند در رزرو هتل به خدمات رایگان یا اشانتیون های ارائه شده دقت داشته باشید مانند اجاره دو شب + یک شب رایگان یا خدمات آب گرم رایگان، صبحانه رایگان و غیره. برای رزرو بلیط خطوط هوایی معمولاً بلیط هواپیما را حداکثر از 11 ماه قبل باز می نمایند. وقتی مقصد شما تعیین شد، جست و جوی خودتان را آغاز کنید و این چک کردن را هفته ای یکبار ادامه دهید. زودتر رزرو کردن اتاق هتل به شما اطمینان می دهد که حتما محل اقامتی در مقصد مورد نظر دارید و بعدا با مشکلاتی مثل خالی نبودن هتل ها و پیدا نکردن جا روبرو نمی شوید. مشکل در پیدا کردن محل اقامت می تواند کل سفرتان را خراب کند. برای اینکه فرایند برنامه ریزی سفر و رزرو کردن بلیط و هتل راحت تر گردد، می توانید از آژانس های گردشگری که خدمات آنلاین دارند، یاری بگیرید.

هشدارهای کاهش قیمت را زیر نظر داشته باشید

به جای وسواس در خصوص هزینه بلیط هواپیما ، هشدار قیمت را با شرکت هایی که بلیت های ارزان قیمت و لحظه آخری را ارائه می دهند، تنظیم کنیم. هر زمان که قیمت برنامه سفر انتخابی شما کاهش یابد ، با یک هشدار، ایمیل دریافت خواهید کرد که زمان رزرو را برای شما تعیین می نماید. البته به این نکته توجه کنید که وقتی شما تنها سفر می کنید و یا به عنوان یک زن و شوهر و یا دو دوست و غیره سفر می کنید، خیلی راحت تر و راضی نماینده تر می توانید بلیط ارزان هواپیما و یا بلیط لحظه آخری یا بلیط آخر شب را بخرید، ولی اگر همراه کودک باشید احتیاجها و اولویت های شما برای خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی تغییر خواهد نمود!

قبل از خرید بلیط به سایت های مختلف رجوع نموده و فهرست قیمت ها را با توجه به خدماتی که ارائه می دهند مقایسه کنید، برای داشتن سفر کم هزینه مطمئنا می توانید از برخی خدمات اضافه چشم پوشی نموده و بلیط ارزان تری بخرید.

با تاریخ سفر خود انعطاف پذیر برخورد کنید

همه می خواهند با پرواز روز های چهارشنبه تا شنبه که زمان تعطیلات آخر هفته است سفر نمایند و علاوه بر آن هنگام تعطیلات نیز پروازها به حداکثر می رسد. اما اگر پرواز را در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه انتخاب کنید ، می توانید در هزینه های بلیط هواپیما صرفه جویی کنید و پول اضافی را برای چیزهایی مانند گردش یا ارتقا hotel هتل کنار بگذارید. پرهیز از مسافرت در ماه های تابستان که گران ترین زمان های سفر کردن هستند ، برترین راه برای پس انداز است. در ماه مه ، اکتبر یا نوامبر ، شما می توانید در مقایسه با فصل اوج سفر ، تا 25 درصد در پروازها و هتل ها کمتر پرداخت کنید.

برای پس انداز در سفر طولانی مقصد خود را هوشمندانه انتخاب کنید

برای سفرهای طولانی انتخاب مقصدهای محبوب معمولا بسیار گران تمام می شوند، بنابراین در مکان های ارزانتری را برای سفر طولانی در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، فیلادلفیا شهری عالی برای سفر طولانی خانواده ها است و بسیار ارزان تر از شهر نیویورک است. آیا قصد سفر به کارائیب را دارید؟ جمهوری دومنیکن در مقایسه با ترکها و کایکوس ارزش بیشتری دارد. علاوه بر این انتخاب هوشمندانه مقصد باعث داشتن سفری منحصر به فرد می گردد. سفر آگاهانه از ایجاد اثرات منفی در فرهنگ، اقتصاد و محیط زیست جامعه میزبان جلوگیری میکند.

قبل از هزینه کردن، پولتان را پس انداز کنید

بعد از پرداخت صورتحساب ماهانه و کنار گذاشتن پول بازنشستگی، کار بعدی که باید انجام دهید این است که برای صندوق سفر طولانی مدت خود پول کنار بگذارید. این بدان معنی است که باید قبل از فکر کردن در خصوص بودجه بندی برای غذا، تفریح و غیره، پول پس انداز کنید.این کار به شما امکان می دهد پول بیش تری پس انداز کنید و هزینه های غیر ضروری را کاهش دهید، زیرا هر ماه هزینه کم تری خواهید داشت. همچنین می گردد با دقت بیش تری در خصوص هر دلار که خرج می کنید فکر کنید.

عایدی خود را بودجه بندی کنید و به آن پایبند باشید

بودجه بندی یک راه حل عالی است، زیرا موجب می گردد که از عایدی و هزینه های خود اطلاع پیدا کنید. با بودجه بندی دقیق می دانید که هر ماه چقدر می توانید هزینه کنید، چقدر باید با آن کار کنید و صرف هزینه در چه زمینه هایی را باید ارزیابی کنید و موارد دیگر.

این کار می تواند به شما یاری کند تا قبل از خرج شدن پول، به اندازه کافی برای صندوق سفر طولانی مدت خود پس انداز کنید.

یک آپارتمان اجاره کنید

هتل ها برای سفر راحت هستند اما برای یک سفر طولانی مدت بهتر است یک اپارتمان را ماهانه اجاره کنید. قطعا پرداخت ماهانه اجاره در قبال پرداخت شبانه اجاره بها بسیار به صرفه تر است. برای اینکار می توانید از سایت های اجاره آپارتمان و سویبت که در بیشتر شهر و کشورها فعالیت دارند بهره ببرید و اندازه هزینه های اقامت در طول سفر خود را بهداندازه چشمگیری کاهش دهید.

برای پس انداز در سفر طولانی برای هر وعده غذایی بیرون غذا نخورید

خوردن بیرون صبحانه ، ناهار و شام می تواند وسوسه انگیز باشد ، اما برای پس انداز پول در یک سفر طولانی این امر گران تمام می گردد. یک راه آسان برای پس انداز ، برنامه ریزی برای خرید و تهیه مواد غذایی از فروشگاه های زنجیره ای تخفیف دار است تا بتوانید مواد غذایی، میوه و سبزیجات تازه را از آنها تهیه نموده و بیشتر وعده های غذایی را خودتان در منزل آماده سازی کنید. برای تنوع هم می توانید برخی از روزهای سفر خود را در رستوران ها و فست فود ها غذا میل کنید و لذت ببرید.

در حین مسافرت یک شغل دست و پا کنید و مشغول کار شوید

راه های زیادی برای هرکسی وجود دارد که بتواند در هنگام مسافرت عایدی کسب کند. در حالی که ممکن است برخی از شما فکر کنید این یک امر رویایی است، اما ما به شما می گویم که این کار شدنی است! وقتی سفر طولانی را انتخاب می کنید قطعا باید به فکر کسب عایدی حین سفر هم باشید زیرا به هرحال پس انداز شما روزی تمام خواهد شد در ادامه چند نمونه از کارهایی که در طول سفر میتوانید انجام بدهید را فهرست کردیم:

- یک وب سایت راه اندازی کنید. این کاری است که بسیاری از افراد در هنگام مسافرت برای کسب عایدی انجام می دهند، در حال حاضر و دنیای دیجیتال امروزی براحتی می توانید به صورت آنلاین عایدی کسب کنید. همه باید از جایی آغاز نمایند، بنابراین بدانید که این کار برای شما هم امکان پذیر است. با استفاده از وبلاگ نویسی، می توانید به وسیله تبلیغات، بازاریابی وابسته، حمایت مالی، آنالیز، مشارکت، گردشگری، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر عایدی کسب کنید.

برای پس انداز در سفر طولانی ک نویسنده فریلنسر (کارمزد) یا یک دستیار مجازی شوید

- فروش محصولات یا خدمات. برخی از افراد کالاهایی را هنگام مسافرت برای فروش جمع آوری می نمایند یا صنایع دستی را در نمایشگاه های صنایع دستی محلی و غیره می فروشند. اگر تصمیم دارید کالای خود را به صورت آنلاین بفروشید، می توانید از سایت های فروش دیجیتال بهره ببرید.

- خانه پایی کنید. خانه پایی معمولا به این معنی است که شما به صورت رایگان کار می کنید، اما برخی اوقات حقوق دریافت می کنید. منتها در صورت عدم دریافت حقوق؛ یک مکان رایگان برای ماندن دارید و حتی ممکن است در خانه های بسیار زیبایی اقامت داشته باشید.

- دور کاری کنید. برخی از کارفرمایان به کارگران خود اجازه می دهند از هر جایی کار نمایند.

در مکان هایی که بازدید می کنید شغل پیدا کنید

موارد بسیاری وجود دارد که ممکن است شما تصمیم بگیرید مدت زیادی در یک شهر بمانید. علت شما هر چه باشد، می توانید برای عایدیزایی کارهای زیادی انجام دهید. برای اشتغال می توانید یکی از گزینه های زیر را امتحان کنید:

- متصدی صندوق شوید یا در رستوران کار کنید.

- در هتل، مسافرخانه، محل کار یا خوابگاه کار کنید.

- آشپزی و شیرینی پزی کنید.

- تعمیرات انجام دهید.

- روی کشتی مسافرتی یا قایق بادبانی کار کنید.

- تدریس کنید.

- معلم سر خانه شوید.

- زبان انگلیسی آموزش دهید.

برای پس انداز در سفر طولانی از مکان ها و امکانات رایگان بهره ببرید

صرف نظر از اینکه در کجا قرار خواهید گرفت ، همواره در پی جاذبه های رایگان باشید. بسیاری از موزه ها و گالری های هنری در سراسر دنیا در روزهای خاصی ورود رایگان دارند. پارک ها هزینه ای برای شما نخواهد داشت و گاهی گشت و گذار در محله های محلی برترین راه برای یادگیری فرهنگ محلی یک منطقه و لذت بردن از آن است. علاوه بر این در بسیاری از شهرهای توریستی امکانات رایگانی از جمله تورهای درون شهری، اینترنت پرسرعت و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که تنها کافیست آنها را کشف کنید و یا درموردشان از مردم محلی اطلاعات کسب کنید.

با آرامش و حوصله به سفر خود ادامه دهید

جوانب مثبت و منفی زیادی برای مسافرت آرام یا سریع وجود دارد. آهسته و به آرامی سفر کردن همان چیزی است که در مسافرت های طولانی مدت ترجیح داده می گردد، زیرا این روش معمولا امکان می دهد سفر مناسب تری داشته باشید. همچنین ارزان تر است زیرا هزینه های حمل و نقل است که معمولا موجب کاهش بودجه سفر می گردد را تعدیل می نماید. زمانی که عجله ای برای رفتن به شهر بعدی نداشته باشید، وقت بیشتری برای لذت بردن از مکان هایی که بازدید می کنید، خواهید داشت. با این حال در مسافرت سریع ممکن است بتوانید از مکان های بیشتری بازدید کنید. اگر در شرایط بحرانی و حساس هستید یا اگر قادر به دور کاری هستید، ممکن است این شیوه از مسافرت گزینه بهتری برای شما باشد. سفر آهسته و به آرامی برای سفرهای طولانی مدت بسیار عالی است زیرا اگر قرار باشد چند ماه در یک مکان بمانید، پیدا کردن شغل موقت برای شما آسان تر خواهد بود.

نکات کوچک اما مهمی که باید برای پس انداز در سفر طولانی مدت به آن ها توجه داشته باشید

. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده به بیماری خاصی مبتلا هستید حتما داروها و لوازم مورد احتیاج از جمله دستگاه فشار خون، تست قند، قرص تهوع و غیره را همراه داشته باشید.

. قبل از مسافرت حتما با مراجعه به سایت های معتبر از شرایط آب و هوای مسیرها و مقصد مورد نظر در چند روز آینده آگاه شوید.

. لوازم ضروری از آب سرد تا پتو و زیرانداز و لوازم کودک را همراه ببرید تا مجبور نباشید در فروشگاه های بین راهی نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.

. کارت های اعتباری و دفترچه بیمه را نباید فراموش کنید.

. تا آن جا که امکان دارد در هزینه های حمل و نقل داخل شهری صرفه جویی نموده و از اتوبوس های درون شهری بهره ببرید.

. چادر زدن را به عنوان راه عالی و رایگان برای اقامت های کوتاه مدت بین راهی در نظر داشته باشید.

. اگر چند خانواده با هم مسافرت می کنید حتما درباره تقسیم هزینه و مخارج سفر با هم صحبت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2489

به "دستور العمل کامل برای پس انداز و کسب درامد در سفرهای طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور العمل کامل برای پس انداز و کسب درامد در سفرهای طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید