سفر به تبریز و کندوان؛ شهر اولین ها و روستای صخره ای

به گزارش آسمان تو، شهر تبریز یکی از پرجمعیت ترین شهرهای شمال غربی ایران است که تاریخی کهن دارد. جاذبه های دیدنی تبریز که قدمت آن به حدود 4500 سال پیش بر می شود، کم نیست. در کتاب تاریخ ایران قید شده که تبریز در اوایل دوره ساسانی یعنی بین سده های سه و چهار میلادی بنا شده و در دوره ایلخانان به اوج شکوفایی خود رسیده و امروزه نیز پایتخت استان آذربایجان شرقی است. سفر به تبریز سفر به شهر اولین ها است و در بسیاری از نقاط شهر تبریز به شهر اولین ها معروف است؛ مثلا آن را به عنوان اولین شهر بدون گدا و امن ترین شهر ایران نیز می شناسند.

سفر به تبریز و کندوان؛ شهر اولین ها و روستای صخره ای

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

مکان های دیدنی تبریز

ارگ تبریز یا ارگ علیشاه نیز یکی از بناهای قدیمی و از دیدنی های شهر تبریز است که قدمت آن به حدود 700 سال پیش بر می شود و دوران تاریخی زیادی را پشت سر گذاشته است. این ارگ یکی از بلندترین دیوارهای تاریخی کشور را دارد و به نمادی برای شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. بازدید از ارگ علیشاه که یکی از دیدنی های تبریز در سفر به تبریز است برنامه ای است نباید از لیست بازدیدها جا بماند. مسجد کبود در سال 870 هجری قمری و توسط سلطان دنیاشاه ساخته شده و تنها اثر به جا مانده از دوره فرمانروایی قراقویونلوها در تبریز است و می تواند سفر به تبریز را کامل کند. قدم زدن در طولانی ترین بازار سرپوشیده دنیا، لذتی دارد که در سفر به تبریز می توانید تجربه کنید. این بازار که همچون قلب تپنده و یکی از مکان های دیدنی تبریز به حساب می آید، با معماری شگفت انگیز و طاق و گنبدهای مقرنس اش توجه هر مسافری را به خود جلب می نماید.

اقامت در تبریز

در شهر تبریز امکان رزرو سوئیت و واحدهای آپارتمانی به وسیله سایت مکانچی برای اقامت در تبریز وجود دارد که بعد از چند روز گشت و گذار و تماشای جاذبه های دیدنی تبریز می توان سری به روستای صخره ای کندوان زد و اقامت را در بومگردی های این روستای تاریخی تجربه کرد.

سفر به روستای کندوان؛ آرامش در دل صخره ها

روستای کندوان یکی از سه روستای صخره ای دنیا است که به فاصله 60 کیلومتری از جنوب غرب تبریز و در شهر اسکو قرار گرفته و می تواند یک تجربه سفر متفاوت را رقم بزند. بافت روستای کندوان بر اثر فعالیت کوه های آتشفشانی منطقه و پرتاب شدن و انباشته شدن مواد مذاب و گدازه های آتشفشانی و سپس شکل گرفتنشان طی سال ها بر اثر باد و باران به وجود آمده است. ادامه زندگی در این شیوه معماری، کندوان را به یک استثنا در دنیا تبدیل نموده چرا که دو روستای صخره ای کاپادوکیای ترکیه و داکوتای آمریکا که شرایط مشابهی دارند، خالی از سکنه است. روستای کندوان پیشینه ای شش هزار ساله با آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد و نیمه اول سال بهترین زمان برای سفر به این روستای صخره ای است. برای اقامت در تبریز و سفر به کندوان گزینه های متفاوتی میان خانه های بومگردی کندوان یا آپارتمان های نوساز اطراف روستا و وجود دارد که از روی سایت مکانچی امکان رزرو آنلاین دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 749

به "سفر به تبریز و کندوان؛ شهر اولین ها و روستای صخره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به تبریز و کندوان؛ شهر اولین ها و روستای صخره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید