تحصیل در ایتالیا

به گزارش آسمان تو، ایتالیا یا کشور چکمه ای در جنوب قاره اروپا و در دریای مدیترانه واقع شده است. ایتالیا از اولین کشورهایی است که به حوزه شنگن و اتحادیه اروپا پیوسته است و در حال حاضر به عنوان هشتمین اقتصاد برتر دنیا شناخته می گردد.

تحصیل در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام سفیران سروش سعادت، شمال ایتالیا یکی از قطب های صنعتی قاره اروپا به شمار می رود و همین مسئله سبب شده تا آموزش رشته های مهندسی در این کشور در سطح بسیار مناسبی قرار گیرد. زمانی که به رتبه بندی دانشگاه های دنیا در زمینه تکنولوژی و مهندسی نگاهی اجمالی داشته باشیم، در جمع 100 دانشگاه برتر دنیا، نام 5 دانشگاه کشور ایتالیا دیده می گردد. شرایط کلی تحصیل در ایتالیا می تواند جاذبه های بسیار زیادی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور داشته باشد. یکی از عمده ترین مسائلی که تحصیل در ایتالیا را به یک گزینه جدی بدل نموده است، هزینه های تحصیل در این کشور است.

در مقام مقایسه با کشورهای پیشرفته در قاره اروپا، هزینه زندگی در ایتالیا بسیار مناسب به شمار می رود. می توان انتظار داشت که برای یک ماه زندگی دانشجویی در کشور ایتالیا، هر فرد به حدود 500 تا 1200 یورو احتیاج داشته باشد. دلیل اصلی این اختلاف را می توان در شهر محل تحصیل افراد جستجو کرد. البته زندگی در خوابگاه های دانشجویی یا زندگی در خانه های اشتراکی می تواند هزینه های زندگی در این کشور را برای دانشجویان به حداقل برساند. علاوه بر هزینه های زندگی در این کشور، هزینه های تحصیل نیز باید توسط دانشجویان بین المللی به صورت شخصی تامین گردد. به طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا برای دانشجویان غیراروپایی نهایتا 5000 یورو خواهد بود. البته باید به این نکته اشاره داشت که هزینه تحصیل در دانشگاه های غیردولتی این کشور به راحتی از 20000 یورو در سال تجاوز می نماید.

در وهله اول ممکن است این هزینه تحصیل برای بسیاری غیرقابل پرداخت باشد اما باید به این نکته اشاره داشت که ایتالیا فرصت مناسبی را برای افراد کم بضاعت در نظر گرفته است. دانشجویانی که سرپرست آنها درآمد مناسبی در طول سال نداشته باشد، قادر خواهند بود تا از یک بورسیه تحصیلی به ارزش 10000 یورو استفاده نمایند. این بورسیه تحصیلی علاوه بر هزینه تحصیل، بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی فرد را نیز پوشش می دهد. بنابراین دانشجویان می توانند امید داشته باشند که در صورت دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ایتالیا، حداقل نیمی از هزینه های تحصیل آن ها توسط دولت ایتالیا پرداخت خواهد شد.

اشاره کردیم که دانشگاه های کشور ایتالیا از نظر علمی در صندلی بسیار مناسبی قرار دارند و همین مسئله می تواند به دانشجویان اطمینان خاطر دهد که مدرک تحصیلی آن ها از اعتبار مناسبی برخوردار است. صندلی علمی دانشگاه های دنیا بر اساس شاخص های مختلفی تعیین می گردد و سازمان های مختلفی در دنیا وجود دارد که هر ساله بر اساس شاخص هایی که خود از قبل تعیین نموده اند به ارزیابی صندلی این دانشگاه ها می پردازند. در جدول زیر، صندلی علمی 10 دانشگاه برتر کشور ایتالیا در 5 سازمان ارزشگذاری معتبر دانشگاه های دنیا ارائه شده است و می تواند به دانشجویان اطمینان خاطر دهد که در یک دانشگاه معتبر مشغول به تحصیل شوند.

هر دانشجو برای تحصیل در کشور ایتالیا، باید یک پروسه تقریبا 6 ماهه را پشت سر بگذارد تا امکان دستیابی به این هدف برای او فراهم آید. در مرحله اول هر فرد باید از دانشگاهی در کشور ایتالیا پذیرش تحصیلی دریافت کند. در این مرحله فرد باید ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی خود را به انضمام یک مدرک معتبر زبان ایتالیایی (حداقل در سطح B1) یا انگلیسی (حداقل در سطح آیلتس 6) به دانشگاه ارائه دهد. در صورتی که پذیرش تحصیلی فرد از طرف دانشگاه صادر گردد، دانشجو می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا اقدام کند و راهی این کشور گردد.

امروزه یکی از پر متقاضی ترین روش های تحصیل در این کشور تحصیل پزشکی در ایتالیا است. علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ایتالیا باید سابقه تحصیلی مناسبی داشته باشند و علاوه بر آن در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور نیز شرکت نمایند و در صورت کسب نمره قبولی، قادر به ادامه تحصیل در این کشور خواهند شد. تحصیل در رشته های پزشکی در کشور ایتالیا شامل یک دوره کارآموزی نیز می گردد که به عنوان یک تجربه بسیار مناسب می توان آن را مورد استفاده قرار داد. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان این رشته تحصیلی برای سهولت کار خود باید به زبان ایتالیایی نیز تسلط کامل داشته باشند چرا که به صورت مستقیم با بیماران ایتالیایی در ارتباط خواهند بود. شایان ذکر است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربیات خود در این زمینه، می تواند شرایط تحصیل متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور را در کشور ایتالیا و بعضی دیگر از کشورهای مطرح دنیا از جمله نروژ، هلند، فرانسه، بلژیک، روسیه، ترکیه، کانادا، استرالیا و ... را فراهم آورد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 501

به "تحصیل در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید