رتبه اول دنیا در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، چین در سال 2020 حدود 390 هزار اختراع را در حوزه هوش مصنوعی به نام خود ثبت نموده و از این نظر رتبه اول دنیا را به دست آورده است.

رتبه اول دنیا در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کل اختراعات حوزه هوش مصنوعی دنیا در سال 2020 بالغ بر 520 هزار اختراع بوده است. آمار یادشده در جریان برگزاری کنفرانس سالانه صنعت هوش مصنوعی چین در سال 2020 در شهر سوژو در شرق چین ارائه شد.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده که چین در ده حوزه مرتبط با هوش مصنوعی رهبری تحقیقات و خروجی های علمی را در دست دارد که از جمله آنها می توان به پردازش زبان های طبیعی، فناوری های فراوری تراشه های دارای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اشاره نمود.

در عین حال چین در بعضی بخش ها مانند تعامل انسان و رایانه، مهندسی دانش، رباتیک، گرافیک رایانه ای، نظریه پردازی و فرضیه های مرتبط با هوش مصنوعی و غیره هنوز به سطح مطلوب نرسیده است. بر اساس پیش بینی های مندرج در این گزارش طی یک دهه آینده مهم ترین حوزه های تمرکز در دنیای هوش مصنوعی عبارت خواهند بود از تقویت یادگیری، نقشه برداری از دانش و فراوری ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی.

این گزارش حاکیست آمریکا در زمینه تربیت متخصصان برتر حوزه هوش مصنوعی در رتبه اول دنیا است و 1244 استاد برجسته در این زمینه ساکن آمریکا هستند. چین در این زمینه با تربیت 196 متخصص در رتبه دوم است. بخش عمده استعدادهای هوش مصنوعی چین در پکن، تیانجین، منطقه هبی و دلتای رودخانه یانگ تسه و همچنین منطقه دلتای رود مروارید ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1752

به "رتبه اول دنیا در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه اول دنیا در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید