در هنگام خواب، این 10 آسیب را به موهاتان نزنید

به گزارش آسمان تو، داشتن موهایی زیبا و سالم نقشی اساسی در زیبایی شما بازی می نماید. در حقیقت بسیاری باور دارند آشکارترین بخش زیبایی یک زن موهای اوست.

در هنگام خواب، این 10 آسیب را به موهاتان نزنید

از سشوار کشیدن و استفاده از وسایل الکترونیکی مربوط به مو گرفته تا هایلایت کردن آن، همه و همه می توانند به موهاتان آسیب برسانند. یکی دیگر از عوامل آسیب زننده به مو می تواند اشتباهاتی باشد که در هنگام خواب مرتکب می شوید. این اشتباهات می توانند اثرات ویرانگری بر موهاتان داشته باشند.

درست مانند فرایند ای که در هنگام شب برای مراقبت از پوست تان دارید، ضروری است که در این هنگام به فکر موهاتان هم باشید و آنها را در موقعیتی قرار دهید که آسیب نبینند. ممکن است بسیاری از ما اشتباهات رایجی را انجام دهیم، بدون اینکه بدانیم این کارها برای موهای مان ضرر دارد. پس بهتر است این اشتباهات را بدانید و با جلوگیری از آنها موهایی سالم تر، و در نتیجه زیبایی بیشتری داشته باشیم:

1- خوابیدن با موهای خیس

بسیاری از ما ترجیح می دهیم در آخرین ساعات روز دوش بگیریم تا صبح هنگام در وقت مان صرفه جویی گردد. شستن موها در شب بد نیست، اما خشک نکردن آنها چیزی است که قطعا باید از آن اجتناب کنید.

برخورد موهای خیس تان با ملحفه می تواند برای تارهای مو مضر باشد. به این خاطر که موهای خیس از موهای خشک شنماینده تر و آسیب پذیر تر هستند، این حالت می تواند موجب از دست دادن اندازه بیشتری مو و یا ایجاد شکستگی در آنها گردد.

به علاوه موهای خیس تان بالش را خیس خواهند کرد و خوابیدن برسر بالشی خیس و گرم می تواند باعث عفونت های قارجی و حتی شوره سر گردد. پس اگر می خواهید قبل از خواب حمام کنید، بعد از گرفتن دوش تان حتما از سشوار بهره ببرید.

2- دوش آب گرم

بعد از یک روز خسه نماینده یک حمام آب گرم به نظر دلچسب می آید اما بدانید که این کار به موهای تان آسیب زیادی می زند. آب گرم می تواند چربی طبیعی سر و موها را از بین ببرد و باعث آسیب زدن به ریشه موها گردد. بدون این چربی موها خشک می شوند و زود می شنمایند. در این حالت فرد در نهایت مبتلا به ریزش مو و مو خوره می گردد. پس اگر می خواهید دوش بگیرید، بهتر است از آب ولرم بهره ببرید.

3- استفاده از رو بالشی نخی

جنس رو بالشی تان می تواند تاثیر زیادی بر سلامت موهاتان داشته باشد. برای مثال ممکن است موهاتان به روبالشی نخ بچسبد و همین موجب گره خوردن موهای شما در هم بگردد. در حقیقت افرادی که موهای شنماینده ای دارند نباید از روبالشی کتانی و زبر استفاده نمایند. متخصصان توصیه می نمایند از یک پارچه ابریشمی و یا ساتن به عنوان روبالشی تان بهره ببرید. این مواد اصطکاک کمتری با موها دارند.

4- استفاه از یک روبالشی برای چند ماه

رعایت بهداشت برای داشتن موهایی سالم الزامی است. اگر روبالش تان را هر از چند گاهی عوض نمی کنید، اشتباه بزرگی مرتکب می شوید. همه ملحفه ها، روبالشی و وسایل خواب تان می توانند بعد از مدتی روغن، کثیفی و باکتری های زیاد در خود داشته باشند. خوابیدن بر روی این ملحفه های کثیف ممکن است موجب بسته شدن منافذ مو و ریزش آن گردد. متخصصان پیشنهاد می نمایند اگر موهای چربی دارید، وسایل خواب تان را هر هفته یا هفته ای دوبار بشویید.

5- بازی کردن با موها

به تخت رفته اید اما خواب تان نمی برد، برای اینکه سرگرم و خواب آلود شوید گاهی تلویزیون نگاه می کنید، با موبایل تان سر و کله می زنید و گاهی هم باموهاتان بازی می کنید.

شما باید این عادت بازی با موها تان را کنار بگذارید چرا که می تواند اثرات مخربی بر موها داشته باشد. بازی با موها موجب فشار آمدن و ایجاد کشیدگی در آنها می گردد و درنهایت باعث ایجاد موخوره و ریزش مو می گردد.

6- شانه کردن نامناسب

شانه کردن موهاتان بسیار مهم است و باعث ماساژ سر و فراوری چربی می گردد. شانه کردن موجب تحریک فولیکول ها و افزایش رشد مو می گردد. اما شانه کردن خشن و ایجاد کشیدگی در مو، و یا شانه کردن موها در حالی که خیس هستند، موجب آسیب رسیدن به موها می گردد. با این کار موها را ضعیف نموده و باعث ایجاد موخوره در آنها می شوید.

7- محکم بستن موها

اگر عادت دارید در هنگام خواب موهاتان را خیلی سفت ببندید، باز هم دارید مرتکب اشتباه می شوید. بهتر است محکم بستن موها را تنها محدود به طول روز کنید.

محکم بستن موها در هنگام خواب فشار زیادی به آنها وارد می نماید و می تواند موجب ریزش مو گردد.

8- به حال خود رها کردن موهای بلند

مانند سفت بستن موها، آویزان نگه داشتن موهای بلند هم می تواند برای سلامت آنها بد باشد. به علاوه چربی موها و موادی که به آنها می زنید می تواند موجب آسیب رسیدن به پوست تان شوند. پس بهتر است در هنگام خواب موهاتان را خیلی شل ببندید.

9- پیچیدن موهای خیس تان در حوله

بیشتر ما عادت داریم بعد از حمام کردن موهای خیس مان را در حوله می پیچیم. اگر با موهای پیچیده شده در حوله به خواب بروید، آسیب فراوانی به موهاتان زده اید. وقتی موها خیس هستند، بیشتر مستعد شکسته شدن و کشیده شدن هستند. به علاوه اگر حوله را سفت دور موها پیچیده باشید، فشار بیشتری به فولیکول مو می آید.

10- چرب نکردن موهای خشک

بسیاری از افرادی که موی خشک دارند، در هنگام خواب موهاشان را چرب نمی نمایند. اگر موهای شما هم خشک است بهتر است قبل از رفتن به تخت خواب موهاتان را با کمی روغن ماساژ دهید. به این ترتیب رطوبتی که موهاتان احتیاج دارند را به آنها داده اید.

منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2283

به "در هنگام خواب، این 10 آسیب را به موهاتان نزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در هنگام خواب، این 10 آسیب را به موهاتان نزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید