در حال آنالیز پیشنهاد حضور آمریکا در نشست 1

به گزارش آسمان تو، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید نمود که توافق اجرا شده بین ایران و آژانس در چارچوب مصوبه مجلس است و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از فردا متوقف می گردد.

در حال آنالیز پیشنهاد حضور آمریکا در نشست 1

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست خبری امروز خود با اشاره به سفر وزیر خارجه قطر به تهران در راس هیأتی گفت: در این سفر ایشان گفت وگویی با آقای ظریف داشتند و دیدار های جانبی هم انجام شد.

وی همچنین به سفر گروسی به تهران اشاره نمود و گفت : مدیر کل آژانس انرژی اتمی در این سفر دیداری با آقایان صالحی و ظریف داشتند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید نمود که توافق اجرا شده بین ایران و آژانس در چارچوب مصوبه مجلس است و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از فردا متوقف می گردد.

وی اضافه کرد: آن چه که به دست آمده یک دستاورد خوب در ابعاد دیپلماتیک و فنی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

خطیب زاده در بخشی دیگر از این نشست تاکید نمود: برطرف تحریم ها جهت بازگشت آمریکا به برجام است.

وی همچنین گفت: پیشنهاد دو سال پیش ظریف در خصوص آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا در برابر آزادی محکومان آمریکایی در ایران به قوت خود باقی است.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از نشست امروز گفت: آمریکا نه تنها از میز برجام خارج شده است بلکه از ساختمان برجام هم خارج شده است.

وی گفت: در حال آنالیز پیشنهاد هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا در خصوص حضور آمریکا به عنوان مهمان در نشست ایران و گروه 4+1 هستیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1668

به "در حال آنالیز پیشنهاد حضور آمریکا در نشست 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حال آنالیز پیشنهاد حضور آمریکا در نشست 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید