تور دوحه: بودجه 20 میلیاردی برای معرفی جاذبه های ایران در جام جهانی قطر

به گزارش آسمان تو، ایلنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، موضوع بودجه 20 میلیاردی برای معرفی جاذبه های ایران در جام جهانی قطر مطرح شد.

تور دوحه: بودجه 20 میلیاردی برای معرفی جاذبه های ایران در جام جهانی قطر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

این روزها با تعیین شدن هم گروه های ایران در جام جهانی 2022 قطر، تب جام جهانی بیشتر شد. تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی 2022 قطر با تیم های انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا هم گروه شد. ایران در نخستین بازی خود، در روز 21 نوامبر (30 آبان) با انگلیس بازی می نماید. دومین بازی ایران در روز 25 نوامبر (4 آذر) با برنده پلی آف اروپا برگزار خواهد شد و سومین بازی نیز در 29 نوامبر (8 آذر) در برابر آمریکا خواهد بود.

قبل از تعیین شدن هم گروه های تیم ملی ایران در جام جهانی قطر، علی اصغر شالبافیان (معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی) عنوان نمود: برگزاری رویداد جام جهانی در همسایگی ایران فرصتی مطلوب برای بهره مندی از این مهم است. تمرکز و برنامه ریزی پیرامون این موضوع می تواند دستاوردهای قابل توجهی برای بخشهای مختلف بویژه فعالان حوزه جهانگردی کشور داشته باشد. ایران می تواند در جذب تماشاگران جام جهانی اقدام کند. ارائه بسته های سفر متشکل از محصولات متمایز همچون اقدامات ماجراجویانه، ورزش های زمستانی، جاذبه های طبیعی و فرهنگی کشور می تواند سبب جذب تماشاگران و عامل ورود جهانگردانی گردد که در ایام برگزاری جام جهانی به کشور قطر سفر خواهند کرد.

البته مسئولان جهانگردی قبل از برگزاری اکسپو دبی نیز چنین وعده هایی داده بودند که در نهایت به دلایل مختلف از جمله تامین نشدن به موقع بودجه، به مرحله ظهور نرسید و بی نتیجه باقی ماند.

لیلا اژدری (مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات جهانگردی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی) با اشاره به آنکه از سال 1399 برنامه ریزی ها و جلسات لازم برای حضور در جام جهانی قطر درحال برگزاری است، گفت: با نهادها و دستگاه های تاثیرگذار، جلسات متعدد برگزار کردیم. بعد از اکسپو دبی، جام جهانی قطر برترین فرصت برای معرفی ایران است. با برنامه کمپین تبلیغاتی وارد موضوع شدیم تا در عین معرفی جاذبه های ایران، بتوانیم در بازه زمانی دو ماهه برگزاری جام جهانی 2022 جهانگرد جذب کنیم.

او ادامه داد: کارهای انجام شد تا حدودی نتیجه داده است و ستاد مرکزی حضور در جام جهانی قطر در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است. جام جهانی قطر چند موضوع برای ایران به همراه دارد. نخست حضور تیم ملی ایران در این جام جهانی است که به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ارتباط دارد. بحث دوم، اعزام تماشاگران است که مستلزم تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت جهانگردی، وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و فدراسیون فوتبال است تا با توجه به تجربیات جام جهانی برزیل و جام جهانی روسیه، بتوانیم برترین تمهیدات را برای اعزام تماشاچیان بیاندیشیم.

بحث سوم، حضور کالاها و صادرات کالاهای ایرانی و صنایع دستی است که به وسیله سازمان توسعه تجارت محقق می گردد. بحث بعدی، کمپین تبلیغاتی ایران است که اگر بودجه های لازم برای آن به موقع بدستمان برسد، شاهد تبلیغات گسترده از جاذبه های جهانگردی ایران در فضاهایی خواهد بود که امکان تبلیغ در آن وجود دارد.

اژدری یادآور شد: از آنجا که فیفا اختیار استادیوم ها و زمین های بازی را برای انجام هر نوع تبلیغات در اختیار دارد و اسپانسر ها نیز از قبل تعیین شده اند، از این رو امکان معرفی و تبلیغ جاذبه های جهانگردی ایران در بخش محیطی زمین های بازی وجود ندارد اما در فم زون ها و مراکز تجاری، ایرلاین ها و… امکان تبلیغ وجود دارد. اگر بودجه و پول های پیش بینی شده به موقع به دست ما برسد خواهیم توانست برنامه تبلیغاتی را اجرایی کنیم. برای این مهم درحدود 20 میلیارد بودجه در نظر گرفته ایم.

او تاکید نمود: محتمل است اعزام راهنمایان جهانگردی را همانطور که در اکسپو دبی شاهد بودیم، برای جام جهانی قطر 2022 نیز داشته باشیم اما از آنجا که هنوز نمی دانیم چه فضاهایی در اختیار داریم، این تصمیمات در حد احتمالات است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات جهانگردی درپاسخ به این سئوال که معاونت جهانگردی چه برنامه ریزی برای جذب آن دسته از تماشاچیان جام جهانی که در فاصله زمانی برگزاری بازی تیم های محبوبشان درصدد سفر و گشت و گذار و تماشا جاذبه های جهانگردی منطقه ها نزدیک به قطر برخواهند آمد و ایران نیز می تواند یکی از این مقاصد برای این جهانگردان باشد، دارد، گفت: جذب جهانگرد و تماشاچیان این بازی ها در ستاد مربوطه مطرح شده است. در این میان شرکت ها و تورآوران ایرانی با دو مشکل عمده روبرو بودند که یکی از آنها صدور ویزا و دیگری فعال شدن خطوط پروازی بیشتر بود.

سعی کردیم این دو مشکل را با افزایش تعداد پروازهای ایران و قطر که احتمالا به 72 پرواز در هفته خواهد رسید، حل کنیم. بعلاوه پیروز شدیم بحث ویزای رایگان، ویزای با تخفیف و حتی لغو دو ماهه ویزا را با مسئولان وزارت امور خارجه مطرح کنیم. اگر قوانین بودجه اجازه دهد، این اتفاق خواهد افتاد و مشوقی خواهد شد که تماشاچیان بازی های فوتبال جام جهانی قطر، از ایران هم بازدید نمایند ضمن آنکه بازدید از منطقه ها آزاد کشورمان، ویزا لازم ندارد. منطقه ها آزاد کیش و قشم می توانند مقاصد تماشاچیان جام جهانی قطر باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2232

به "تور دوحه: بودجه 20 میلیاردی برای معرفی جاذبه های ایران در جام جهانی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: بودجه 20 میلیاردی برای معرفی جاذبه های ایران در جام جهانی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید