خبرنگاران پروتکل های بهداشتی در باغ وحش و باغ پرندگان مشهد با دقت رعایت می گردد

به گزارش آسمان تو، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی و انجام عملیات ضدعفونی در مجموعه باغ وحش و باغ پرندگان مشهد تحت نظارت و با دقت رعایت می گردد.

خبرنگاران پروتکل های بهداشتی در باغ وحش و باغ پرندگان مشهد با دقت رعایت می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

تورج همتی روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: از زمان اعلام بحران کرونا در استان خراسان رضوی و کشور، فعالیت این مجموعه ها تعطیل شد ضمن اینکه اجرای پروتکلهای بهداشتی با جدیت انجام گشت بنابراین خوشبختانه تا کنون گزارشی از مورد مشکوک، مبتلا یا فوت بر اثر ابتلا در بین گونه های حیوانی و پرسنل نداشته ایم.

وی ادامه داد: بازگشایی این مجموعه ها با توجه به شرایط بیماری و تصمیم گیری ستاد استانی مبارزه با کرونا انجام می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی تاکید نمود: در مجموعه هایی مانند باغ وحش مشهد و باغ پرندگان این شهر و نیز در سطح عرصه های طبیعی گزارشی از ابتلای گونه های مختلف به ویروس کویید19 و یا فوت بر اثر ابتلا به این ویروس نداشته ایم.

همتی با بیان این که نظارت ها در مجموعه های نگهداری گونه های حیات وحش به صورت مستمر درحال انجام است اضافه نمود: علاوه بر این، گزارشی از ابتلای کارکنان و پرسنل باغ وحش مشهد و باغ پرندگان به این بیماری تا کنون دریافت نشده و تمامی پروتکل های بهداشتی و عملیات ضدعفونی در این مراکز به صورت مستمر همچنان در حال اجرا است.

باغ وحش مشهد سال 1339 در محدوده خواجه ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال 1356 در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد مستقر شد.

این مکان به عنوان بزرگترین باغ وحش ایران دارای بیشترین گونه های جانوری است که از آن جمله می توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره نمود.

هم اکنون 107 گونه شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و 680 نمونه جانوری شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دوزیست در باغ وحش مشهد نگهداری می گردد.

باغ پرندگان مشهد هم نخستین باغ پرندگان منطقه شرق کشور است که از سال 1391 شروع به کار نموده و انواع پرندگان با گونه های کمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی در آن موجود است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1049

به "خبرنگاران پروتکل های بهداشتی در باغ وحش و باغ پرندگان مشهد با دقت رعایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پروتکل های بهداشتی در باغ وحش و باغ پرندگان مشهد با دقت رعایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید