راهنمای سفر به سان سیتی

به گزارش آسمان تو، در بین رودخانه ایلندز و کوه ­های پیلانسبرگ، در استان شمال غربی کشور آفریقا، یکی از اقامتگاه ­های لوکس این کشور به نام سان­ سیتی قراردارد. این دهکده که در دسامبر 1979 افتتاح شده است. چیزی که باعث شد سان سیتی خیلی زود تبدیل به مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات گردد؛ امکانات تفریحی بی­شماری آن و نزدیکی این دهکده به کلان­شهرهایی مثل پرتوریا و ژوهانسبرگ است. بی­ گمان یکی دیگر از دلایل معروف شدن سان سیتی هتلهای بسیار مجلل آن به نام های پالاس، کاسکاداس، سان سیتی و کاباناس است که جلوۀ خاصی به این مجتمع داده است. در سفر به سان سیتی با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به سان سیتی

آب و هوای سان سیتی

فصل های این کشور دقیقا برعکس فصول ایران است زیرا آفریقای جنوبی در نیمکره جنوبی کره زمین واقع شده است. این شهر کوچک و توریستی، همواره هوایی عالی با میانگین دمای حدود 19 درجه و بارندگی کم دارد. البته بین ماه­ های می تا آگوست (اردیبهشت تا مرداد ماه) دمای این شهر پایین است.

خوراکی­ ها در سفر به سان سیتی

در سفر به سان سیتی امکان خوردن از غذاهای محلی وجود ندارد. زیرا آنجا دهکده ­ای صرفا تفریحی است، غذاهای محلی در آن کمتر دیده می­شوند و اکثرا رستوران­های بین ­المللی دارد. با این وجود از غذاهای هندی و آسیایی تا غذاهای بومی آفریقایی و ایتالیا و… ، همگی در اینجا فراهم اند و تنوع غذا بالاست.

کافی ­است تعیین کنید که دلتان می­خواهد چه غذایی بخورید. رستوران راج غذاهای هندی و آسیایی، رستوران روکوماماز فست ­فود و رستوران­های کازابلا، موهیکان اسپور و گریل روم غذاهای ایتالیایی دارند.

سلامت و درمان در سفر به سان سیتی

در سان سیتی، به علت آب و هوای مرطوب و منابع آبی زیاد، امکان ابتلا به بیماری­های مالاریا و تب زرد بالاست. به همین خاطر پیش از سفر به سان سیتی، نسبت به واکسیناسیون، مصرف داروهای پیشگیری و مراقبت­ های لازم اقدام کنید و اطلاعات خود راجع به علائم این بیماری را بالا ببرید. در صورت احتیاج به فوریت های پزشکی با شماره 10177 تماس بگیرید. همچنین سعی کنید برای آب آَشامیدنی، آب معدنی تهیه کنید.

خریدنی­ های سان سیتی

سان سنترال جوابگوی تمام خریدهای شما است و میتوانید در این مرکز خرید­های خود را انجام دهید. آنجا همه چیز پیدا می­شود. اما نباید فراموش کنید که علاوه بر خریدهای مورد احتیاج خود، صنایع دستی آفریقایی را در سفر به سان سیتی نباید فراموش کنید.

تفریحات و جاذبه­ های گردشگری سان سیتی

پل فیل

پل­هایی است که در دو طرف آن تعداد 10 مجسمه فیل عظیم قرار داده شده، زیباترین قسمت سان سیتی است. وقتی از روی این پل رد می­شوید زیبایی این راستا واقعا خیره­کننده است.

در کنار این راستا، آبنمایی زیبا و خاص واقع شده است که بر روی آن چند مجسمۀ میمون در حالی­که دست­های خود را باز نموده اند و آب از روی دست هایشان به پایین می­ریزد.

در اطراف این پل فیلی، کوه­هایی که سنگ­تراشی شده اند و اشکال مختلف حیوانات را روی آن­هابه وجود آورده اند، به چشم می­خورد. شب ها این پل بسیار مهیج است زیرا در چشم این مجسمه ­ها چراغ­هایی است که در روشن و خاموش می­شوند و در زیر این پل فیل، سیستم لرزاننده تعبیه شده که پل را می لرزاند و دود همه جا را پر می­کند.

پارک ملی پیلانسبرگ

در 15 کیلومتری این مجتمع، پارک ملی پیلانسبرگ قراردارد. در این پارک می­توانید با بالن سواری یا سافاری حیوانات نادر و زیبای این قاره را از نزدیک ببینید.

مسابقات گلف

یکی از جاذبه­ های گردشگری برای توریست­هایی که به شهر سان سیتی سفر می­کنند، مسابقات گلف در زمین­های چمن است.

این زمین­های چمن، یک فضای وسیع است که 18 سوراخ مخصوص گلف دارد. معروف­ترین بازیکنان گلف از سراسر دنیا برای شرکت در این مسابقات به سان سیتی سفر می­کنند. کلوپ­های ورزشی این زمین، خدمات سرگرم­ کننده ­ای را به توریست­ها نیز ارائه می­دهد.

فعالیت ­ها و سرگرمی­ های آبی سان سیتی

در سفر به سان سیتی بازی­های آبی در مکانی به نام درۀ موج­ها (The Valley of Waves) را از دست ندهید. درۀ موج­ها یک پارک آبی در سان سیتی است که تمام وسایل مربوط به ورزش­ها و سرگرمی ­های آبی را دارد. سرسره­ های آبی، استخر ­شنا، تخته ­های موج­سواری و… بعضی از این سرگرمی ­ها هستند. برای تفریحات ساحلی هم می توانید از ساحل شنی این پارک آبی بهره ببرید.

8 مجسمه شیر که از دهان آن­ها آب به بیرون می­ریزد؛ انتهای یک دریاچۀ مصنوعی در سان سیتی است که اگر با تیوپ تا آخر شنا کنید، آن­ها را می­بینید.

اگر محل اقامت شما کاخ شهر گمشده یا هرکدام از استراحتگاه های دیگر در سان سیتی باشد، ورودی درۀ موج ها برای شما رایگان خواهد بود.

فعالیت­ های ورزشی و بازی برای بچه ها

شهر سان سیتی یک مکان تفریحی دوست داشتنی برای خانواده­ ها است. برای تمام اعضای خانواده با هر سنی در نقاط مختلف شهر، زمین های بازی ساخته شده است. در کمپ­ های گردشگری بچه ­ها حین اینکه بازی می­کنند، با دنیای جذاب حیوانات آشنا می­شوند و یا همزمان با اینکه گردش می­کنند، با مهارت­ها و علوم مختلف آشنا می­شوند. کمپ گردشگری kwena مخصوص بچه ها 5 تا 12 ساله است که به آن­ها برنامه­ های شاد و سرگرم­ کننده­ای ارائه می­دهد.

تماشای نمایش تئاتر

در شهر سان سیتی چند سالن تئاتر نیز وجود دارد که هنرمندان با لباس ­های خاصی به اجرای تئاتر و نمایش­ های موزیکال می­پردازند. هنگام سفر به سان سیتی، می­توانید در سالن تئاتر هتل یا سالن­های تئاتر شهر، نمایش­های جذاب از تئاترهای آفریقای جنوبی را تماشا کنید. این تفریحات را هم می­توانید در سفر به سان سیتی تجربه کنید: تماشای باغ پروانه­ ها، زیپ لاین، مسابقات اسب­دوانی و مسابقات تیراندازی.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1365

به "راهنمای سفر به سان سیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سان سیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید