خبرنگاران ورود به پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان فارس تا نیمه خرداد ممنوع است

به گزارش آسمان تو، شیراز-خبرنگاران-با شروع فصل زاد و ولد حیات وحش فارس ؛ بازدید و کوهنوردی در پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان به علت شروع فصل زاد آوری، تا نیمه خرداد ممنوع است.

خبرنگاران ورود به پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان فارس تا نیمه خرداد ممنوع است

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

لیلا جولایی، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس روز آدینه اعلام نمود : با توجه به شروع فصل زایش حیات وحش و به منظور فراهم آوردن محیطی امن برای زاد و ولد وحوش صدور مجوز بازدید و کوهنوردی در پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان تا 15 خرداد میسر نخواهد بود.

جولایی در این باره بیان نمود: از طبیعت گردان و کوهنوردان درخواست می گردد در سایر منطقه ها استان هم با رعایت اصول طبیعت گردی از جابجا کردن نوزادان حیات وحش خودداری و تمهیدات لازم را به منظور حفظ آرامش منطقه و حیات وحش به عمل آورند.

وی اضافه کرد: بعلاوه در صورت مشاهده و اطلاع از زنده گیری نوزادان حیات وحش موضوع را در اسرع وقت به ادارات حفاظت محیط زیست استان اطلاع دهند.

پارک ملی بمو شیراز در فاصله 10 کیلومتری شمال این شهر،منطقه حفاظت شده قطروئیه واقع در شهرستان نی ریز در فاصله 217 کیلومتری شرق شیراز زیستگاه حیات وحش و رویشگاه گیاهان است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش بختگان هم در شمال غرب شهر نی ریز و 70 کیلومتری آن واقع شده است و در سال 1354خورشیدی به اسم پناهگاه حیات وحش مصوب شد و بخشی از شمال دریاچه بختگان را در بر می گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1930

به "خبرنگاران ورود به پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان فارس تا نیمه خرداد ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود به پارک های ملی بمو، قطرویه و بختگان فارس تا نیمه خرداد ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید