خارجی ها حق خرید خانه در ایران را ندارند

به گزارش آسمان تو، نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که با جذاب شدن بازار مسکن آیا مردم کشورهای همسایه برای خرید مسکن وارد ایران شده اند؟ به خبرنگاران گفت: آماری مبنی بر اینکه مردم کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و … برای خرید خانه وارد ایران گردد، وجود ندارد. براساس قوانین مالکیتی خارجی ها حق خرید ملک در ایران را ندارد. مگر اینکه خارجی ها خانه را به نام یک شهروند ایرانی بخرند.

خارجی ها حق خرید خانه در ایران را ندارند

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حسام عقبائی درباره شرایط فراوری مسکن اظهار کرد: سال جاری با شرایط کرونا ساخت و ساز رشد چندانی نداشته است. آمارهای شهرداری نیز از کاهش 20 درصدی صدور پروانه ساختمانی شهر تهران حکایت دارد که همین مسئله تهدیدی برای توازن عرضه و تقاضای مسکن است.

او اضافه کرد: برای فراوری یا جهش ساخت و ساز مسکن شهرداری باید هزینه صدور پروانه ساخت و ساز را کاهش می داد؛ این در حالی است که شهرداری هزینه صدور پروانه ساخت و ساز را افزایش داده است. همچنین دولت قرار بود مشوق هایی را برای فراوری ساخت و ساز مسکن در نظر بگیرد که این اقدام عملا اجرایی نشد. بانک ها هم عملا هیچ تسهیلاتی جهت رونق ساخت و ساز در نظر نگرفتند. از این رو خرید خانه کلنگی نیز از سوی خریداران و سرمایه گذاران کمتر شده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1294

به "خارجی ها حق خرید خانه در ایران را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارجی ها حق خرید خانه در ایران را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید