حسینی: سازمان آموزش وپرورش استثنایی یکی از تخصصی ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور است

به گزارش آسمان تو، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پیامی به همایش ملی دانش موضوعی- تربیتی در آموزش بچه ها استثنایی تاکید نمود در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ارائه خدمات به دانش آموزان با احتیاج های ویژه با رویکرد مهارت محوری، خانواده محوری و دانش بنیانی تدوین و عملیاتی شده است.

حسینی: سازمان آموزش وپرورش استثنایی یکی از تخصصی ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیغام سید جواد حسینی به توضیح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر دانشجویان، دانش­ پژوهان و دانشمندان عرصه آموزش و روانشناسی بچه ها با نیازهای ویژه و شرکت­ کنندگان محترم همایش ملی دانش موضوعی- تربیتی در آموزش بچه ها استثنایی که به همت پردیس قزوین دانشگاه فرهنگیان برگزار می گردد، صمیمانه سلام و درود می فرستم. بی تردید سازمان آموزش وپرورش استثنایی را باید یکی از تخصصی ­ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور دانست، چرا که گستره و تنوع ویژگی­ های شناختی، حسی، حرکتی و هیجانی، ارتباطی بچه ها و نوآموزان و دانش ­آموزان با نیازهای ویژه فرایند آموزش پرورش و توان بخشی این افراد را فراتر از چارچوب­ های نظام آموزشی دارای ابعاد جامعه­ شناختی، روان­شناختی و فناورانه خاصی کرده است. بر این اساس می توان نظام آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه را پیش ­قراول توسعه و تحول در نظام آموزشی و حتی فراتر از آن انعکاس فرهنگ عدالت­ محور و تجلی جامعه دوستدار انسان و کودک دانست.

دانش پژوهان عزیز، سازمان آموزش وپرورش بچه ها استثنایی اینک با ترسیم چرخش های تحول آفرین مبتنی بر سند تحول بنیادین و نیازهای کارکردی جامعه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کوشش است همسو با نظام های آموزشی پیشرو در دنیا، خدمات آموزشی و توان بخشی را با رویکرد مهارت­ محور؛ خانواده­ محور و دانش بنیان طراحی، تدوین و عملیاتی می ­نمایند. بدون هیچ شکی در این راستا نخستین و محکم ترین گام پژوهش خواهد بود. به باور من همایش ملی دانش موضوعی-تربیتی در آموزش بچه ها استثنایی یکی از فرصت های ذی­ قیمت و گران­بهای پژوهش­ بنیان در یافتن ایده ­های مؤثر و تبدیل آن ها به پدیده های کارآمد نظام آموزش وپرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

اساتید و دانشجویان عزیز، خرسندم به اطلاع شما عزیزان برسانم امروز در سازمان آموزش وپرورش استثنایی سامانه ها و فرآیندهای روشن و مدونی برای جذب ایده­ های خلاقانه و کارآمد ملی و بومی در قالب طرح هایی همچون جام (جمع ­آوری ایده ­های مطلوب) و کارگروه رصد و کاربست یافته­ های ملی و بین المللی طراحی و عملیاتی شده است. اکنون از سراسر ایران اسلامی، معلمان، والدین، متخصصان، صاحب نظران و حتی دانش آموزان با نیازهای ویژه طرح ها و ایده های خود را به منظور آنالیز و معین سطح عملیاتی به این سازمان ارسال می ­کنند. از دست اندرکاران این همایش مهم نیز می­خواهم یافته ­های علمی و پژوهش این رویداد را در قالب طرح­ های مذکور در اختیار سازمان آموزش وپرورش استثنایی قرار دهند.

به عنوان مسئول سازمان آموزش وپرورش استثنایی و خادم بچه ها با نیازهای ویژه، صمیمانه از شما عزیزان دعوت می­کنم در راستا اندیشه ­ورزی و خردورزی در فرایند فراوری محتوای آموزشی وتوان بخشی؛ راهبردهای فن­آورانه و بیش و پیش از همه نظریه­ پردازی بوم­ شناختی به منظور تحقق مطلوب اهداف متعالی سازمان آموزش وپرورش استثنایی مشارکت نمایید.

و آخر دعوانا أن الْحمْد للّه ربّ الْعالمین

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1687

به "حسینی: سازمان آموزش وپرورش استثنایی یکی از تخصصی ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: سازمان آموزش وپرورش استثنایی یکی از تخصصی ترین نهادهای مؤثر آموزشی در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید