اعطای گرنت 250 میلیونی به طرح های فناورانه برتر

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، دکتر مسعود برومند در نشستی که در معاونت علمی برگزار گردید، گفت: نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور همزمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

اعطای گرنت 250 میلیونی به طرح های فناورانه برتر

وی اعلام کرد: سال جاری به منظور هم افزایی و ارسال پیامی مبنی بر با هم بودن در صدد آمدیم این نمایشگاه را با همکاری معاونت علمی برگزار کنیم.

برومند اعلام کرد: در این دوره از نمایشگاه ها 51 دانشگاه، 15 پژوهشگاه، 40 پارک علم و فناوری، 79 مرکز رشد و 14 موسسه تحقیقاتی فناوری های خود را به عرضه نشاندند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه شرکت های استارت آپی و دانش بنیان فناوری های خود را عرضه نموده اند، گفت: برای طرح ها در مجموع 2.5 میلیارد تومان گرنت مالی اختصاص داده ایم که برای هر طرح حداکثر 250 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد طرح هایی که در این دوره نمایشگاه ارائه شده برابر با 3199 طرح بوده است، گفت: مراکز رشد 11 درصد، پژوهشگاه ها 5 درصد، پارک های علم و فناوری 16 درصد، موسسات تحقیقاتی 5 درصد، دانشگاه ها 58 درصد در این دوره از نمایشگاه مشارکت در عرصه فناوری داشته اند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: پارک ها توانسته اند 505 طرح فناورانه، پژوهشگاه ها 174 طرح، مراکز رشد 357 طرح، دانشگاه ها 1854 طرح، موسسات تحقیقاتی 163 طرح و سایر موسسات 146 طرح ارائه شده است.

وی با اشاره به طرح های ارائه شده به نمایشگاه به تفکیک هر استان گفت: استان تهران با بیشترین طرح رتبه اول را در این دوره از نمایشگاه به خود اختصاص داده و 320 طرح فناورانه را ارائه نموده است.

به گفته وی بعد از تهران، استان گلستان 255 طرح، گیلان 131 طرح، مازندران 130 طرح، خراسان رضوی با 118 طرح، البرز 111 طرح، اردبیل 109 طرح، اصفهان 103، یزد 57 طرح، سمنان 54 طرح، کرمان 33 طرح، سیستان و بلوچستان24 طرح، آذربایجان 23 طرح، آذربایجان غربی 24 طرح، فارس 22 طرح طرح ارائه نموده اند.

برومند با بیان اینکه طرحی با عنوان یارانه به فناوری در این دوره از نمایشگاه اختصاص داده ایم، گفت: در این طرح از پروژه هایی که با نوآوری همراه هستند یا به مرحله تجاری سازی رسیده اند حمایت هایی خواهیم داشت. میزان حجم قرارداد، رشد یافتگی (TRL)، میزان فراوری داخلی و ... در اعطای این گرنت نیز موثر هستند.

وی با بیان اینکه چندین کارگاه در حاشیه نمایشگاه برگزار می گردد، گفت: همچنین از طرفی از دستگاه های اجرایی دعوت نموده ایم با فناوران به همکاری بنشینند تاکنون برخی از این دستگاه ها از 500 فناوری در راستای اجرایی شدن حمایت کردند.

برومند با اشاره به میزان فروش کل شرکت های حاضر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار گفت: این شرکت ها توانستند 7800 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین بعضی از این شرکت ها عضو پارک ها و مراکز رشد شدند که این حاصل برگزاری نمایشگاه سال گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 180

به "اعطای گرنت 250 میلیونی به طرح های فناورانه برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گرنت 250 میلیونی به طرح های فناورانه برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید