جیره بندی برق تکذیب شد

به گزارش آسمان تو، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به خبری مبنی بر جیره بندی برق در کشور گفت: اصلا این موضوع صحت ندارد و به شدت تکذیب می کنم.

جیره بندی برق تکذیب شد

به گزارش خبرنگاران، او ادامه داد: روز گذشته با افزایش دما هوا مصرف برق کشور به میزان 58 هزار و 14 مگاوات رسید، که این رقم در صنعت برق کشور بی سابقه بوده و احتمال خاموشی در شبکه برق را افزایش داده است.

سخنگوی صنعت برق کشور با ارائه راه حل هایی در مورد کاهش مصرف مانند تنظیم کولرگازی روی دمای 24 درجه و استفاده از دور کند کولر های آبی و عدم استفاده از وسیله های پر مصرف برقی در ساعات پیک، بیان نمود: در صورت کاهش 10 درصدی مصرف مسئله ای برای تامین احتیاج برق نخواهیم داشت.

رجبی مشهدی بیان نمود: در حال حاضر 11 استان کشور از نظر مصرف برق در شرایط هشدار قرار گرفته اند که توصیه ما به هموطنان این است که در مصرف برق به ویژه در ساعات پیک مصرف صرفه جویی لازم را اتخاذ نمایند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با گرم شدن هوا شاهد شکسته شدن رکورد مصرف برق هستیم و اگر همکاری مشترکان وجود نداشته باشد احتمالا شاهد خاموشی خواهیم بود.

آخرین جزئیات از انفجار پُست برق در نیروگاه اصفهان

او بیان نمود: صبح امروز ترانس جریان پست 230 کیلو ولت برق نیروگاه حرارتی اسلام آباد اصفهان دچار حادثه شد که طبق کارشناسی های صورت گرفته فرسودگی ترانس برق اعلام شده است.

رجبی مشهدی اضافه نمود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است و پس از وقوع حادثه 2 ساعت بعد جریان برق به حالت عادی برگشت.

سخنگوی صنعت برق کشور توضیح داد: تجهیزات آسیب دیده این نیروگاه در دست تعمیر و تعویض است و در حال حاضر میزان تولیدی برق در این نیروگاه حدود 500 مگاوات است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1295

به "جیره بندی برق تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیره بندی برق تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید