تور ارزان اروپا: کدام کشورها، آسیایی اروپایی هستند؟

به گزارش آسمان تو، کشورهای اروپایی آسیایی

کشورهایی که در بیش از یک قاره قرار گرفته اند با نام کشورهای ترانس کانتیننتال یا کشورهای اروپایی آسیایی شناخته شده هستند. گاهی به این آن ها کشورهای دو قاره ای نیز گفته می گردد. تنها تعداد محدودی از کشورها دارای مرز مشترک قاره ای هستند. این کشورها بیشتر در قاره های آسیا و اروپا خط مرزی مشترک دارند. مرز مشترک بین آسیا و اروپا کاملا متداول است و چندین کنوانسیون قرن بیستم هنوز هم به خوبی به کار گرفته می گردد. این کشورهای اروپایی آسیایی در نوع خود بی نظیر هستند چون در دو قاره با اقلیم و موقعیت جغرافیایی قرار دارند. قرار گرفتن در آسیا و اروپا باعث شده این کشورهای آسیایی اروپایی از ویژگی های فرهنگی و طبیعت هر دو قاره بهره مند شوند و با تلفیقی از این دو هویتی کاملا منحصر به فرد ایجاد کنند. در ادامه نگاهی بر 5 کشوری که در آسیا و اروپا قرار دارند و به عنوان کشورهای دوقاره ای شناخته می شوند می اندازیم. با خبرنگاران همراه باشید تا با کشورهای آسیایی اروپایی آشنا شوید.

تور ارزان اروپا: کدام کشورها، آسیایی اروپایی هستند؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این کنوانسیون موجب شد چند کشور خود را بیشتر در خاک آسیا و با بخش هایی در خاک اروپا بیابند. با وجود این ناهنجاری ها، لیست کشورهایی که در بیش از یک قاره قرار دارند به این نکته پی برده اند بر اساس کنوانسیون قاره های آسیا و اروپا هر یک قاره ای کامل محسوب می شوند و شبه قاره یا جرئی از سرزمین های بزرگتری از قاره اوراسیا هستند.

روسیه کشوری پهناور در قاره های آسیا و اروپا

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا کشور پهناور روسیه اروپایی است یا آسیایی قدمت این سوال با چندین دهه قدمت، هنوز پاسخ دقیقی ندارد! در حالی که کشور پهناور روسیه از لحاظ تخصصی به سه چهارم آسیایی و یک چهار اروپایی تقسیم می گردد، موقعیت جغرافیایی با توجه به جمعیت معکوس است؛ به این مفهوم که تنها یک چهارم در بخش آسیایی زندگی می نمایند و باقی مردم روسیه در بخش اروپایی آن ساکن هستند! روسیه بزرگترین کشور جهانست و بعلاوه بیشترین تنوع قومی، فرهنگی، زبانی و مذهبی را دارد.

کشور آسیایی اروپایی قزاقستان

قزاقستان یا همان جمهوری شوری سابق، بزرگترین کشور محصور در خشکی و نهمین کشور بزرگ جهان بشمار می رود. کشور آسیایی اروپایی قزاقستان به لطف منابع سرشار از نفت و گازی که دارد در از ثروتمندترین ملت های آسیای مرکزی محسوب می گردد.

قزاقستان جاذبه های تاریخی قابل توجهی ندارد و در لیست مقاصد سفر و گردشگری نیز جایی ندارد اما بازدید از آن خالی از لطف نیست. سفر یه قزاقستان برای مسافران ماجراجو و علاقه مند به سفر می تواند شگفت انگیز باشد.

آذربایجان کشوری در دو قاره آسیا و اروپا

تا سال 1991 آذربایجان بخشی از جمهوری شوروی بود. این کشور آسیایی اروپایی سرزمین تضادهاست. آسمان خراش های درخشان باکو، مرکز آذربایجان، به نظر می رسد که مقدار یک جهان از روستاهای حومه شهر و دهکده های بی زمان که در مقابل کوه های قفقاز قرار دارند، جدا است. آذربایجان بر روی بستر دریای خزر که غنی از نفت است واقع شده و فراوری مواد نفتی از صنایع اصلی می باشد. صنعت نفت از سال 2000 به بعد رشد چشم گیری در این کشور داشته و پر رونق است. آذربایجان را می توان جزو کشورهای اروپایی آسیایی محسوب نمود.

ترکیه

کشور همسایه ترکیه، از دور باز به عنوان محل تلاقی شرق و غرب معروفیت داشته است. کشور زیبای ترکیه با برخورداری از چشم مقدارای عاشقانه و بناهای تاریخی محرکی برای سفر گردشگران است. قرن هاست که این کشور با زیبایی های بی بدیلش و حال و هوای مرموزی که دارد هر بازدید نماینده ای را مسحور خود نموده است.

ترکیه دوست داشتنی کشوری است که در طول سال ها از تمام جهات مورد تاخت و تاز قرار گرفته و به همین دلیل دارای ترکیبی از فرهنگ های مختلف است. از دریای مدیترانه و خاورمیانه گرفته تا بالکان و آسیای مرکزی، همه و همه با هم تلفیق شده و به ترکیه امروزی بدل گشته اند.

قدمت تاریخی ترکیه را که کشوری واقع در دو قاره آسیا و اروپا است را می توانید در نوع معماری بناهای باشکوه و ارزشمند آن ببینید. کلیساهایی که در غارهای کاپادوکیا به وسیله مسیحیان بیزانس حفاری شده بودند و قصرهای لوکس پادشاهان عثمانی که تداعی گر سلطنت باشکوهشان است، همگی زیبایی این کشور آسیایی اروپایی را دو چندان نموده اند.

کشور آسیایی اروپایی گرجستان

گرجستان پس از لغو ویزا برای ایرانیان تبدیل به مقصد سفر پرطرفدار برای گردشگران ایرانی شد. رشد تورهای گردشگری به گرجستان در 2 سال اخیر به طرز شگفت آوری چشم گیر بوده و به مقصد سفر رقیب ترکیه بدل گشته است. پس از اینکه گرجستان شوری سابق را پشت سر گذاشت، به سرعت آغاز به توسعه پتانسیل ها و زیر ساخت های گردشگری نمود.

با منظره ها زیبا و خیره نماینده کوهستانی، کلیساهای تاریخی باشکوه، قلعه ها و مهم تر از همه هزینه سفر مقرون به صرفه، گرجستان از کشورهای اروپایی آسیایی و مقصدی عالی برای سفر است. تفلیس مدرن که مرکز گرجستان است، ترکیبی از معماری مدرن و کلاسیک با سبک آسیایی اروپایی می باشد و هر بازدید نماینده ای را مسحور می سازد.

گرجستان کشوری است که با قرار گیری در دو قاره آسیا و اروپا نا گفته های زیادی دارد؛ مردم خونگرم، غذاهای خوشمزه، فرهنگ آسیایی اروپایی و جاذبه های تاریخی و طبیعی آن، همه و همه این کشور را به مقصد سفری عالی تبدیل نموده اند.

بنابراین 5 کشور در جهان وجود دارند که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته اند. این کشورها به ترتیب زیر می باشند:

  • روسیه
  • قزاقستان
  • آذربایجان
  • ترکیه
  • و گرجستان.

این کشورهای اروپایی آسیایی به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارند از طبیعتی مسحور نماینده و چشم مقدارای بی نظیری برخوردار می باشند. با توجه به اینکه مقاصد آسیایی اروپایی از کشورهای همسایه ایران بشمار می فرایند، در مقایسه با کشورهای دیگر می توانید سفری مقرون به صرفه تر و در عین حال خاطره انگیز را به آنجا تجربه کنید. هر ساله تورهای گردشگری زیادی از ایران به مقاصد روسیه، ترکیه، گرجستان و آذربایجان برگزار می شوند و از محبوبیت خاصی برخوردارند.

منبع: hayo.co

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2179

به "تور ارزان اروپا: کدام کشورها، آسیایی اروپایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: کدام کشورها، آسیایی اروپایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید