جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار خاتمه یافت

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران، این جشنواره که از پنجشنبه با حضور گسترده مردم و گردشگران آغاز شده بود، پس از دو روز اجرای برنامه های متنوع و با برگزاری آئین های ویژه عصر جمعه به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار خاتمه یافت

فرماندار نیر در مراسمی به همین منظور با اشاره به برگزاری جشنواره در سطح ملی یادآور شد: در سال های گذشته این جشنواره به صورت استانی برگزار می شد که امسال این رویه تغییر و با حضور استان های دیگر برگزار گشت.

اکبر صمدی با اشاره به حضور بیش از 15 استان کشور در این جشنواره تاکید کرد: استان های اردبیل، گیلان، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان، مرکزی، همدان، زنجان، ایلام، اصفهان، کردستان، یزد، مازندران و سمنان در این جشنواره حضور داشته و به پخت، عرضه و معرفی انواع آش های محلی و سنتی و بهترین غذاهای سنتی استان خود اقدام کردند.

وی نامگذاری این جشنواره را بنام جشنواره ملی را دارای مسئولیت و اهداف بیشتر دانست و متذکر شد: این جشنواره تلاش دارد علاوه بر معرفی غذاهای سنتی ایرانی، قابلیت های گردشگری و سرمایه گذاری شهرستان نیر را هم به نمایش بگذارد.

فرماندار نیر با اشاره به افزایش میهمانان و گردشگران بازدید کننده از منطقه نمونه گردشگری بولاغلار طی سال های اخیر ادامه داد: باید از این فرصت برای اقتصادی کردن گردشگری منطقه نهایت بهره را برد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل نیز در حاشیه این جشنواره شرح داد: تعداد کل غرفه های جشنواره را 75 غرفه متشکل از 15 استان کشور بود که آش و غذا در 55 غرفه و محصولات صنایع دستی و سوغاتی نیز در 20 غرفه به نمایش گذاشته شد.

قادر تقی زاده با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنواره می تواند بیش از پیش قابلیت های گردشگری شهرستان نیر را معرفی کند، بیان داشت: همزمان با برگزاری این جشنواره، همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان نیز در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار گشت.

وی مردمی بودن این جشنواره را مهترین اعتبار آن برشمرد و با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد طی سال های اخیر اضافه نمود: نیاز است که بیشتر این جشنواره ها که با هدف توسعه گردشگری استان صورت می گیرد، تداوم یابد.

تقی زاده با بیان اینکه از مجموع جشنواره های برگزار گشته تنها دو جشنواره رغایب کلور و آش نیر تداوم داشته است، مطرح کرد: در کنار شناسایی و معرفی ظرفیت های مختلف این شهرستان باید تلاش شود که نظر سرمایه گذاران در استان جلب شود.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان بستر توسعه گردشگری این شهرستان از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی را با تداوم این جشنواره ها فراهم کرد.

در انتها این جشنواره و براساس آرا هیئت داوران برگزیدگان بخش جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 924

به "جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار خاتمه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در بولاغلار خاتمه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید