جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، شرکت کولاس ، زیر مجموعه گروه بویگو در فرانسه، مشغول ساخت پنل های خورشیدی قدرتمندی است که بتوانند وزن یک تریلی 18 چرخ را تحمل نمایند. این شرکت هم اکنون مشغول نصب این پنل ها در بعضی جاده های فرانسه است و تصمیم دارد فناوری خود را در2017 میلادی به طور آزمایشی در چهار قاره اجرا کند.

جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

اکنون پنج سال است که آزمایش و تحقیق روی این پنل ها انجام می گردد. شرکت فراوری نماینده تصمیم دارد سال آینده با ساخت 100 سایت خورشیدی در فضای خارجی، محصولات خود را آزمایش کند. مدیر بخش فناوری کولاس در این باره می گوید: ما تصمیم داریم زندگی دوباره ای به جاده ها ببخشیم. مزرعه های خورشیدی قسمتی از زمین را به خود اختصاص می دهند که قابلیت کشاورزی در آن وجود دارد و درمقابل استفاده از جاده ها برای فراوری انرژی خورشیدی آسانتر و بهینه تر است.

همچنین بلومبرگ درباره سطح مقاومت این پنل ها می نویسد: این پنل ها از سلول های خورشیدی معمول ساخته می شوند اما چند لایه پلاستیک روی آنها به کار رفته تا قالب سختی برای مقاومت در برابر فشار زیاد ایجاد کند. همچنین در پنل ها سیم کشی الکتریکی نیز صورت گرفته و رویه سیم ها دارای لایه ای از خرده شیشه هستند تا از لیز خوردن جلوگیری گردد.

شرکت واتاوی ماه گذشته آزمایش این محصول را در فضای یک کیلومتری در شهری در فرانسه شروع نموده است. پنل های خورشیدی در مساحت 2800 کیلومتر مربع نصب شده اند و پیش بینی می گردد حدود 280 کیلووات الکتریسیته را فراوری نمایند. به گفته شرکت فراوری نماینده این میزان برای روشنایی خیابان های شهری با جمعیت پنج هزار نفر طی یک سال کافی است.

این فناوری در کانادا، گرجستان، آمریکا، سراسر اتحادیه اروپا، آفریقا و آسیا به زودی آزمایش خواهد شد و در سال 2018 میلادی نیز وارد مرحله تجاری سازی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 567

به "جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده های اروپا با پنل های خورشیدی فرش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید