تور فرانسه ارزان: تقلای آمریکا برای ترمیم روابط با فرانسه، بلینکن به پاریس می رود

به گزارش آسمان تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، وزارت خارجه ایالات متحده روز آدینه خاطرنشان کرد که در راستای اقدام های دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای ترمیم روابط مخدوش شده واشنگتن- پاریس در پی محروم شدن فرانسه از مشارکت در طرح امنیتی تازه ایندوپاسیفیک موسوم به آکوس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور قرار است هفته آینده به فرانسه سفر کند.

تور فرانسه ارزان: تقلای آمریکا برای ترمیم روابط با فرانسه، بلینکن به پاریس می رود

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود که بلینکن از روز دوشنبه برای شرکت در یک کنفرانس مالی بین المللی به پاریس سفر خواهد نمود؛ اما تأکید کرد که وی در این سفر با مقامات فرانسه ملاقات و پیرامون تنش در روابط دوجانبه تبادل نظر خواهد نمود.

لازم به ذکر است، دولت آمریکا در کوشش برای ترمیم روابط خود با فرانسه و اتحادیه اروپا پس از امضای توافقنامه همکاری امنیتی سه جانبه با انگلیس و استرالیا است؛ توافقنامه ای که باعث فسخ قرارداد ده ها میلیارد دلاری ساخت زیردریایی میان پاریس- کانبرا شد و خشم مقامات فرانسه را برانگیخت.

با این حال هر دو کشور موافق هستند که ترمیم روابط دوجانبه امری زمان بَر است. وزارت خارجه آمریکا اعلام نمود که هدفِ تبادل نظرهای بلینکن تقویت بیشتر روابط حیاتی فرانسه- آمریکا در حوزه طیفی از موضوعات از جمله امنیت در منطقه ایندوپاسیفیک خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور فرانسه ارزان: تقلای آمریکا برای ترمیم روابط با فرانسه، بلینکن به پاریس می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: تقلای آمریکا برای ترمیم روابط با فرانسه، بلینکن به پاریس می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید