تداوم میانجیگری کویت برای حل بحران قطر و عربستان

به گزارش آسمان تو، دولت کویت از تداوم کوشش خود برای حل بحران بین قطر با چهار کشور عربستان و امارات و بحرین و مصر اطلاع داد.

تداوم میانجیگری کویت برای حل بحران قطر و عربستان

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت الخلیج آنلاین، دولت کویت اعلام نمود که به کوشش خود برای میانجیگری برای حل بحران بین قطر با چهار کشور عربستان و امارات و بحرین و مصر ادامه خواهد داد.

این موضع گیری درحالی اعلام شد که قطر چند روز پیش گفت که کوشش ها برای حل بحران به جایی نرسیده است، اما دوحه در عین حال درخصوص از سرگیری گفتگوها رویکرد مثبتی دارد.

خالد جار الله معاون وزیر خارجه کویت در این زمینه توضیح داد: ما همیشه از وجود این اختلاف احساس ناامیدی می کنیم و صحبت های وزیر خارجه قطر را شنیدیم و به نظر می رسد که تحول تازه ای درخصوص اختلاف (قطر و چهار کشور یاد شده) وجود ندارد.

وی اضافه کرد: میانجیگری ادامه خواهد یافت و ما امید خود به تداوم این میانجیگری را از دست نخواهیم داد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اخیراً در جریان شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ گفت که کوشش ها برای حل بحران به جایی نرسیده و از اوایل ماه ژانویه گذشته به حالت تعلیق درآمده است.

وی اضافه کرد: دوحه مسئول شکست این کوشش ها نیست و آماده از سرگیری مذاکرات است.

وزیر خارجه قطر گفت: منطقه خاورمیانه نیازمند یک توافقنامه امنیتی است.

بحران در روابط قطر با چهار کشور یاد شده از ژوئن سال 2017 میلادی شروع شد. این چهار کشور، قطر را تحت محاصره قرار داده و روابط دیپلماتیک با آن را به اتهام حمایت دوحه از تروریسم قطع کردند.

در مقابل، قطر با رد این اتهام تأکید کرد که از حاکمیت و استقلال خود چشم نمی پوشد.

جار الله همچنین درزمینه روابط بین کویت و ایران گفت: تماس بین کویت و مسئولان ایرانی ادامه دارد و این مسئولان سفرهایی به کویت می نمایند و این امر به نفع منطقه است.

وی اضافه کرد: مذاکرات بین وزیران خارجه کویت و ایران در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ مثبت بود و در آن اوضاع منطقه و روابط دوجانبه آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 913

به "تداوم میانجیگری کویت برای حل بحران قطر و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم میانجیگری کویت برای حل بحران قطر و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید