بوم گردی اقلیمی

به گزارش آسمان تو، بوم گردی اقلیمی یکی دیگر از مهمترین انواع بوم گردی می باشد که گردشگران با توجه به شرایط اقلیمی بسیاری از منطقه ها اقدام به سفر به دورترین نقاط خواهند داشت. از مهم ترین و اصلی ترین اهداف بوم گردی اقلیمی می توان به توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی اشاره کرد.

بوم گردی اقلیمی
بوم گردی اقلیمی یکی از مهمترین و اصلی ترین انواع بوم گردی به شمار می آید که با رابطه بسیار تنگاتنگی را با محیط زیست دارد و بسیاری از جهانگردان و جهانگرد ها علاقه مندی زیادی را به شرکت در بوم گردی اقلیمی از خود نشان می دهند. بوم گردی دارای اهداف بسیار بی نظیری از جمله توسعه پایدار، حفظ منابع طبیعی و مراقبت از لایه اوزون اشاره کرد که هر جهانگردی بایستی به این اهداف توجه لازم را داشته باشند تا بتوانند سهم خود را در صنعت جهانگردی ایفا کنند.

بوم گردی اقلیمیآیا شما نیز در پی بوم گردی اقلیمی هستید؟ آیا می دانید که بوم گردی اقلیمی چه اهدافی را دنبال می کند؟ آیا از توسعه و رشد بوم گردی اقلیمی در کل جهان و ایران با خبر هستید؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان مطالب پیش روی خود همراهی کنید و اطلاعات بسیار ارزنده ای را در این خصوص به دست بیاورید.

بوم گردی یکی از مهمترین و اصلی ترین جنبه های صنعت جهانگردی می باشد که امروزه بسیاری از جهانگردان و جهانگرد ها فعالیت های بسیار زیادی را در این حوزه انجام می دهند. بوم گردی به معنای آشنایی نزدیک با محیط زیست بدون آسیب رساندن به محیط پیرامون خود می باشد که جهانگردان و شرکت کنندگان در این بخش از صنعت جهانگردی به خوبی می دانند که بایستی به طبیعت پیش روی خود احترام بگذارند تا بتوانند اهداف بوم گردی را دنبال کرده و به دستاوردهای بسیار جالبی دست پیدا کنید. بوم گردی دارای انواع بسیار مختلفی دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-بوم گردی ساحلی

-بوم گردی جنگلی

-بوم گردی اقلیمی

-بوم گردی کوهستانی

-بوم گردی روستایی

-بوم گردی کشاورزی

توجه داشته باشید که هر کدام از انواع بوم گردی از اهمیت بسیار بالایی برای جهانگردان و جهانگرد ها برخوردار هستند اما در این میان یکی از انواع بوم گردی توجه حجم بالایی از جهانگردان را به سوی خود جذب کرده است که بوم گردی اقلیمی نام دارد. بوم گردی اقلیمی در سراسر کشورهای جهان مورد توجه بوده و مسئولان و استراتژی گذاران این حوزه توانسته اند برنامه های بسیار هدفمند و بلند مدتی را برای بوم گردی اقلیمی تنظیم کنند و از این طریق توجه بسیاری از جهانگردان را به سوی این جنبه از صنعت جهانگردی جذب کنند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد اهداف بوم گردی اقلیمی و رشد و توسعه بوم گردی اقلیمی در جهان توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

بوم گردی اقلیمی چیست؟بوم گردی اقلیمی به معنای گردش و بازدید از محیط زیست با توجه به شرایط آّب و هوایی آن محیط می باشد. توجه داشته باشید که جهانگرد ها و جهانگردان دارای علایق و سلایق بسیار مختلفی دارند به طوری که برخی از آنها علاقه مند به شرایط اقلیمی بسیار گرم و خشک، برخی علاقه مند به شرایط اقلیمی سرد و کوهستانی و برخی نیز به شرایط آب و هوایی معتدل هستند. همین سلایق های مختلف سبب شده تا امروزه شاهد برگزاری تورهای بسیار مختلفی از بوم گردی اقلیمی را مشاهده کنیم و جهانگردان و جهانگرد ها می توانند با شرکت در یکی از انواع بوم گردی اقلیمی به راحتی از منطقه ها مورد نظر خود و دست نیافتنی بازدید داشته باشند. جهانگردان می توانند با با شرکت در بوم گردی اقلیمی از منطقه ها بسیار بکر و شرایط اقلیمی فوق العاده برخوردار باشند و بهترین و بی نظیرترین لحظات را در این منطقه ها تجربه کنند. شما نیز می توانید در اولین فرصت به دست آمده در یکی از برنامه های بوم گردی اقلیمی شرکت کرده و از دورترین و ناشناخته ترین منطقه ها کشور و جهان بازدید داشته باشید. البته تغییرات اقلیمی و شرایط آّب و هوایی از مهمترین و اساسی ترین رکن های بوم گردی اقلیمی به شمار می آید که بایستی قبل از سفر خود به این موارد توجه لازم را داشته باشید.

اهداف بوم گردی اقلیمییکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعات قابل بحثی که در مورد بوم گردی اقلیمی وجود دارد، اهداف مربوط به آن می باشد که شما می توانید مقالات و پژوهش های بسیار متعددی را در مورد اهداف بوم گردی اقلیمی می توانید در وب سایت های مختلف و آرشیو دانشگاه ها مشاهده کنید. بوم گردی اقلیمی نیز مانند سایر انواع بوم گردی اهداف بسیار خاص و ویژه ای را دنبال می کند که بی شک هر کدام از این اهداف می تواند سهم بسیار بزرگی را در پیشرفت صنعت توریسم و اشتغال زایی ایفا کند. از مهمترین و بی نظیرترین اهداف بوم گردی اقلیمی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

-دنبال کردن تمام گام های توسعه پایدار

-حفظ منابع طبیعی

-فرصت به وجود آمدن شغل برای مردمان محلی

-فرصت آشنا شدن با فرهنگ های بسیار مختلف و حفظ فرهنگ محلی

-کمک به حفظ و محافظ از لایه اوزون

اگر شما نیز یکی از سرسخت ترین افراد حاضر در گروه بوم گردی اقلیمی هستید می توانید با به خاطر سپردن و دنبال کردن هر کدام از اهداف بوم گردی اقلیمی به یکی از بهترین و آگاه ترین جهانگردان و جهانگرد ها در این زمینه تبدیل شوید.

توسعه و رشد بوم گردی اقلیمی در جهاندر حال حاضر شاهد رشد و توسعه روز افزون بوم گردی اقلیمی در سراسر کشورهای جهان هستیم به طوری که در بسیاری از کشورهای جهان اجلاس و کنفرانس های بسیار متعددی در مورد بوم گردی اقلیمی برگزار می شود و همه این کنفرانس ها نیز موضوعات بسیار مشابه ای را دنبال می کنند تا بتوانند به دستاوردهای مهمی برسند. امروزه در بسیاری از کشورهای جهان شاهد برگزاری انواع بسیار مختلف از تورهای بوم گردی اقلیمی هستیم که این تورها مورد استقبال و توجه بسیاری از جهانگردان و جهانگرد ها واقع شده است به طوری که جهانگرد ها از ماه ها قبل اقدام به رزرو تور مورد نظر خود دارند تا بتوانند از بکر ترین منطقه ها جهان بازدید لازم را داشته باشند.

توسعه و رشد بوم گردی اقلیمی در ایرانمانند سایر کشورهای جهان، توسعه و رشد بوم گردی اقلیمی در ایران نیز بسیار مشهود و قابل مشاهده است به طوری که در سال های اخیر شاهد فرهنگ سازی های بسیار گوناگونی در این زمینه از سوی صنعت جهانگردی کشورمان هستیم. بوم گردی اقلیمی با سرعت غیر باور کردنی در تمام منطقه ها کشور در حال رشد بوده و جهانگردان و جهانگرد های علاقه مند می توانند خود را در این زمینه توسعه داده و با سفر به خوش آّب و هواترین منطقه ها کشور، بهترین و فراموش نشدنی ترین لحظات را برای خود به ارمغان بیاورند. همچنین ایران با داشتن شرایط اقلیمی بسیار مساعد خود توانسته است توجه بسیاری از جهانگردان و جهانگرد های خارجی را نیز به سوی خود جذب کند.

منبع: medium.com

منبع: راسخون
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2107

به "بوم گردی اقلیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی اقلیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید