بوئینگ های آمریکایی زمین گیر شدند

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران : حادثه ای که اخیرا برای هواپیمای بوئینگ 787 در ژاپن به دلیل نقص در باتری لیتیومی روی داد، موجب شد این نوع هواپیما اجازه پرواز نداشته باشد و تا اطلاع ثانوی زمینگیر گردد.

بوئینگ های آمریکایی زمین گیر شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوآ؛ اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز چهارشنبه اظهار داشت که موقتا و به دنبال وقوع اتفاقات اخیر به دلیل نقص در باتری های یون لیتیوم در هواپیماهای بوئینگ، به طور موقت از پرواز این هواپیماها جلوگیری خواهد نمود.

این اداره اظهار داشت که شرکت های هوایی باید پیش از اینکه اجازه پرواز برای هواپیماهای بوئینگ 787 را صادر نمایند از امنیت و سالم بودن این باتری ها اطمینان حاصل نمایند.

به دنبال اتفاقاتی که اخیرا برای باتری لیتیومی یکی از بوئینگ های 787 در ژاپن روی داد، اداره هوانوردی دستور داد که طی یک اقدام فوری نسبت به کنترل این بخش از هواپیمای بوئینگ787 اقدام نمایند.

این تصمیم یک روز پس از وقوع حادثه در ژاپن گرفته شد که طی آن و به دنبال نقص در باتری هواپیمای جت خطوط هوایی آل نیپون که از فرودگاه یاماگوچی اوبه به سمت توکیو در حال پرواز بود مجبور به فرود اضطراری شد.

اداره هوانوردی فدرال اظهار داشت که با همکاری شرکت بوئینگ در کوشش هستند تا این مشکل را برطرف نمایند.

این دومین حادثه ای است که برای باتری های هواپیمای بوئینگ 787 روی می دهد. اولین مورد مربوط به آتش دریافت یک فروند هواپیمای بوئینگ 787 خطوط هوایی ژاپن در تاریخ 7 ژانویه در شهر بوستون بود. دلیل این اتفاق نیز بروز نقص فنی در سیستم عملکرد باتری بود.

پس از اتفاقی که در شهر بوستون افتاد، اداره هوانوردی فدرال آمریکا آدینه گذشته اظهار داشت که نظارت کاملی بر عملکرد سیستم های بوئینگ خواهد داشت و تا اطمینان از امنیت کامل هواپیما اجازه پرواز به آن نخواهد داد. کاری که به ظاهر انجام نشد و موجب بروز حادثه دوم در ژاپن گشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 921

به "بوئینگ های آمریکایی زمین گیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئینگ های آمریکایی زمین گیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید