با سالم ترین نوشیدنی های دنیا آشنا شوید

به گزارش آسمان تو، آبمیوه ها همواره از پرطرفدارترین نوشیدنی ها محسوب می شوند و بسیاری از این آبمیوه ها در حفظ سلامت بدن یاری می نمایند.

با سالم ترین نوشیدنی های دنیا آشنا شوید

بدن ما در طول روز به علت آلودگی های محیطی که در اطراف ما وجود دارد و بعلاوه استرس های روزمره که در محیط کار و زندگی خود داریم، بسیار در خطر است. برای از بین بردن این سموم و یاری به سلامت بدن برترین گزینه نوشیدنی های سالم است که به راحتی می توان آن ها را تهیه و نوش جان کرد. در این مقاله 4 مورد از سالم ترین آبمیوه های دنیا را به شما معرفی می کنیم.

آب چغندر

خواص چغندر برای رومیان باستان شناخته شده بود و امروزه به عنوان سبزیجاتی در جهت افزایش قوای ایمنی بدن شناخته می گردد. چغندر در اصل حاوی اندازه زیادی پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن، مس و عناصر بسیار کمیابی مثل یوم و کاسیوم است. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که خوردن دو لیوان آب چغندر در روز به اندازه قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

آبمیوه های بسیاری بر پایه چغندر تهیه می گردد که طعم خوبی دارد؛ یکی از برترین روش های تهیه این نوشیدنی سالم ترکیب چغندر، هویج، توت فرنگی و یک عدد سیب است که آب این میوه ها را گرفته و سپس نوش جان می کنیم؛ البته اگر دوست داشته باشید می توان از یک ساقه کرفس هم استفاده کرد که طعم بهتری به آن می بخشد

آبمیوه سبز

نوشیدن آب سبزیجات تازه باعث افزایش عملکرد مغز و افزایش انرژی در بدن انسان می گردد و افراد با توجه به ذائقه ای که دارند، می توانند آبمیوه های مختلفی را میل کند. یکی دیگر از آبمیوه های سالم که از ترکیب میوه های سبز رنگ تهیه می گردد، آبمیوه سبز است. این آبمیوه از سبزیجات سبز رنگ مانند کرفس، کاهو، اسفناج و خیار تهیه می گردد.

تمامی این سبزیجات مملو از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که نوشیدن آب آن ها باعث دفع سموم از بدن و بعلاوه هضم غذا را تسهیل می نمایند. با مخلوط تعدادی ساقه کرفس، یک خیار، تعدادی برگ اسفناج، کمی جعفری و اندازه بسیار کمی زنجبیل می توان این نوشیدنی را تهیه کرد؛ چکاندن چند قطره آبلیموی تازه مزه آن را بهتر می نماید.

آب انار

انار یکی از قدیمی ترین میوه های شناخته شده و نماد سلامت، باروری و زندگی ابدی در بسیاری از فرهنگ ها است. این میوه خوش رنگ حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها است که نسبت به آبمیوه های دیگر بیشتر است.

خواص این میوه بسیار است و نوشیدن آن باعث کاهش استرس و فشار خون می گردد و پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می نماید و برای سالمندان برترین دارو برای تقویت کلیه آن ها است.

آب بلوبری

بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه ای توت مانند به رنگ آبی تیره یا بنفش است که بومی شمال آمریکا است. رنگ بلوبری که از آنتوسیانین ها منجر شده است، آن را به میو ه ای منحصر به فرد با فواید بسیار تبدیل نموده است. در هر فنجان بلوبری نزدیک به 24 درصد از احتیاج روزانه ویتامین سی و 5 درصد ویتامین B6 فرد تامین می گردد.

این میوه خوش رنگ و کوچک می تواند به افزایش درست کارکرد سلول های عصبی یاری کند و عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد. برای تهیه این آبمیوه نصف فنجان بلوبری را با تعدادی هویج، کلم بروکلی و یک عدد سیب مخلوط نموده و آب آن را نوش جان کنید.

سعی کنید از این نوشیدنی های سالم در برنامه غذایی خود قرار دهید و با نوشیدن آن ها به سلامت بدن خود یاری کنید.

منبع: کجارو / ecellulitis.com
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2163

به "با سالم ترین نوشیدنی های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سالم ترین نوشیدنی های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید