بازگشت یوزپلنگ ها به هند پس از 70 سال (تور بمبئی)

به گزارش آسمان تو، این لحظه ای است که هشت یوزپلنگ آفریقایی پس از 70 سال از ناپدید شدن از طبیعت هند پا به این کشور گذاشتند.

بازگشت یوزپلنگ ها به هند پس از 70 سال (تور بمبئی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، آن ها یک سفر 8000 کیلومتری از نامیبیا داشتند. اولین باری است که یوزپلنگ های وحشی اینگونه در سراسر قاره ها جابه جا می شوند تا رها شوند.

این پروژه انتقاد بعضی از دانشمندان و حافظان محیط زیست را برانگیخته است. ورود یوزپلنگ ها به هند که از آن ها به عنوان سریع ترین حیوان زمینی روی زمین نام برده می گردد مصادف با 72 سالگی نارندرا مودی نخست وزیر هند است.

او روز شنبه (17 سپتامبر) اولین یوزپلنگ را در پارک ملی کونو رها کرد.

اگر همه چیز خوب پیش برود، گربه سانان رها می شوند تا در 3200 کیلومتر مربع از جنگل و علفزار بدوند. انتظار می رود 12 یوزپلنگ دیگر ماه آینده از آفریقای جنوبی به آن ها بپیوندند.

هند در حال جمع آوری بودجه بیشتر برای این پروژه 11.4 میلیون دلاری است که عمدتاً به وسیله شرکت دولتی ایندین اویل تامین می گردد. این کشور امیدوار است که در نهایت جمعیت یوزپلنگ ها را به حدود 40 گربه افزایش دهد.

بعضی از حامیان محیط زیست انتقاد نموده اند که این یک پروژه بی فایده بوده است و این واقعیت را نادیده می گیرد که یوزپلنگ آفریقایی بومی شبه قاره هند نیست.

با توجه به جمعیت 1.4 میلیارد نفری هند، زیست شناسان نگرانند که یوزپلنگ ها فضای کافی برای پرسه زدن نداشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1401 بروزرسانی: 28 شهریور 1401 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 2306

به "بازگشت یوزپلنگ ها به هند پس از 70 سال (تور بمبئی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت یوزپلنگ ها به هند پس از 70 سال (تور بمبئی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید