هنگ کنگ در یک نگاه

به گزارش آسمان تو، هنگ کنگ به شهر آسمان خراش ها مشهور شده است و موزه ها و پارک های متعدد، دیزنی لند، مرتفع ترین آسمان خراش های جهان و هزاران جاذبه دیگر، آن را به یک مقصد گردشگری تبدیل نموده است.

هنگ کنگ در یک نگاه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هنگ کنگ (Hong Kong)، منطقه ای خودمختار در جنوب کشور چین است. این منطقه طی سالیان سال با پیشرفت روزافزون همراه بوده است؛ به طوری که امروزه از مناطق توسعه یافته و همچنین از قطب های اقتصاد جهان محسوب می گردد. هنگ کنگ همیشه از جنبه های مختلف مالی و گردشگری مورد توجه بوده است و به نوعی یکی از قطب های مالی و سرمایه داری در جهان به حساب می آید. هنگ کنگ و چین، سیاست یک کشور، دو سیستم را دنبال می نمایند که می تواند برای خارجی ها گیج نماینده باشد.

هنگ کنگ در 60 کیلومتری شرق ماکائو در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از شمال با استان گوآنگ دونگ و از جنوب با دریای چین جنوبی هم مرز است. هنگ کنگ شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی یعنی جزیره هنگ کنگ، شبه جزیره کولون، و منطقه های جدید است و هم چنین بیش از 200 جزیره دارد که بزرگ ترین آن ها جزیره لانتاو نام دارد.

نام هنگ کنگ برگرفته از دو کلمه چینی (Heung) و (Gong) به معنی عطر خوش بندر است که به رایحه آب جاری در رودخانه ها اشاره دارد. این منطقه از حدود پنج هزار سال پیش مسکونی بوده و آثاری از دوره نوسنگی در آن یافت شده است. این شهر آسیایی در سال 1699 توسط کمپانی انگلیسی هند شرقی به تصاحب درآمد. بعدتر در سال 1898 دیگر جزایر این منطقه نیز تحت تصرف انگلستان درآمد و بالاخره در اول جولای 1997 بود که به طور رسمی از انگلستان به چین واگذار شد.

هنگ کنگ با 8000 ساختمانی که بیشتر از 14 طبقه را در خود جای داده است، بیشترین تعداد آسمان خراش های جهان را دارد. مردم هنگ کنگ با داشتن میانگین ضریب هوشی 107، در صدر باهوش ترین مردم جهان قرار دارند. بالاترین میانگین عمر متعلق به هنگ کنگ است، این میزان برای مردان 81 سال و برای زنان 86 است. پل تسینگ ما (Tsing Ma Bridge) با 1377 متر طول در هنگ کنگ، بلندترین پل معلق جهان محسوب می گردد که هم از ریل قطار و هم راستا ماشین رو بهره می برد. هنگ کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی های بزرگ باربری بین المللی است، شهرت دارد.

هنگ کنگ با جمعیت 7.5 میلیونی خود و با تعداد 130,000 نفر در هر کیلومتر مربع بیشترین تراکم جمعیت را در جهان دارد. بیش از 90 درصد جمعیت این منطقه را چینی ها تشکیل داده اند و در صندلی های بعدی مردم کشورهای فیلیپین، اندونزی و هند قرار دارند. تنها 25 درصد هنگ کنگ شهری و قابل سکونت است، مابقی آن شامل 24 پارک، تپه و کوه های کوچک و بزرگ، جنگل های انبوه و سواحلی است که البته دسترسی آسانی دارند. زبان اصلی مردم هنگ کنگ، چینی و در رده بعدی انگلیسی است. واحد پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ (HKD) است که عنوان هشتمین پول پرمصرف جهان را دارد. هنگ کنگ 2,755 کیلومتر مربع مساحت دارد. اکثریت مردم هنگ کنگ دین به خصوصی نداشته و حدود 43 درصد از مردم هنگ کنگ اعتقاداتی مربوط به سه دین بودایی، تائویسم و آیین کنفوسیوس دارند. در هنگ کنگ آزادی مذهب به درجه بالایی وجود دارد.

بهترین زمان سفر به هنگ کنگ، بین ماه های اکتبر تا دسامبر (9 مهر تا 10 دی) است. این بازه زمانی از سال، با دمایی دلپذیر و قیمت های معقول اتاق ها همراه است. پس از سال نو با وجود کاهش دما، تعداد گردشگران به طرز محسوسی افزایش می یابد و همین امر باعث افزایش قیمت هتل ها و جمعیت زیاد در این شهر می گردد.

پیدا کردن راستا در هنگ کنگ با وجود تابلوهای اتوبوس و مترو به زبان انگلیسی راحت و آسان است. مسافران می توانند از مترو، قطار سبک شهری، اتوبوس، مینی بوس، قایق، تراموا و تاکسی برای حمل و نقل استفاده نمایند. یکی از پیشرفته ترین خطوط مترویی در جهان متعلق به هنگ کنگ است، با میزان بیش از 90 درصدی سر وقت بودن قطارهایی که توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی برنامه ریزی می شوند. یکی دیگر از وسایل نقلیه حیاتی در هنگ کنگ تراموا یا قطارهای شهری است که به طور متوسط روزانه 230,000 مسافر را جابه جا می نمایند.

از دیدنی های هنگ کنگ می توان به موزه چای هنگ کنگ، قله ویکتوریا، معبد من مو، صومعه چی لین، معبد ونگ تای سین، روستای تای او، پارک اقیانوس هنگ کنگ، بازار شبانه خیابان تمپل، استار فری، دیزنی لند هنگ کنگ، صومعه ده هزار بودا، مرکز نمایشگاهی و همایشی هنگ کنگ، موزه دریایی هنگ کنگ و مرکز میراث و هنر تای کوان هنگ کنگ اشاره نمود که باید در تور هنگ کنگ از آن ها دیدن کنید.

برای تهیه سوغاتی می توانید اقلامی نظیر گربه شانس، چای، هنر چینی، مهر، لباس، محصولات هنگ کنگی مثل کاغذ کادو، وسایل تزیینی، زیورآلات، زیر بشقابی، شیشه ها و زیورآلاتی با طرح های سنتی و هنگ کنگی، ماشین های تومیکا، دکمه سر دست، و لوسترهای قرمز تهیه کنید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org / کجارو
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 643

به "هنگ کنگ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید