اوباما: آمریکا آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین را تضمین خواهد داد

به گزارش آسمان تو، رئیس جمهور آمریکا امروز سه شنبه در سخنانی گفت: واشنگتن در کنار متحدان خود خواهد ایستاد تا آزادی دریانوردی و پرواز در دریای جنوبی چین را تضمین کند.

اوباما: آمریکا آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین را تضمین خواهد داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان قیمت چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در دومین روز سفر به ویتنام تاکید نمود: واشنگتن در کنار شرکا و متحدان خود می ایستد تا آزادی دریانوردی و پرواز در دریای جنوبی چین را تضمین دهد.

وی بدون اشاره به نام چین، توضیح داد: کشورهای بزرگ نباید رفتاری قلدرمآبانه با کشورهای کوچکتر داشته باشند.

آمریکا به تازگی تحریم تسلیحات کشنده علیه ویتنام را لغو کرده است. این اقدام واشنگتن با مخالفت شدید چین روبرو شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

مقام های آمریکایی نگران آن هستند که رای دادگاه بین المللی که قرار است طی هفته های آینده در مورد شکایت فیلیپین علیه چین بر سر ادعاهای دریای جنوبی چین صادر شود، موجب شود تا پکن منطقه ممنوعه هوایی را در دریای جنوبی چین اعلام کند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 864

به "اوباما: آمریکا آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین را تضمین خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوباما: آمریکا آزادی دریانوردی در دریای جنوبی چین را تضمین خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید