کاخ سفید: فعالیت آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت

به گزارش آسمان تو، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید نمود: نشانه های بیشتری از پایبندی آمریکا به تعهد خود در زمینه آزادی دریانوردی در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین وجود خواهد داشت.

کاخ سفید: فعالیت آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بن رودز معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در سخنانی در واشنگتن توضیح داد: این به نفع ما خواهد بود که نشان دهیم به اصل آزادی دریانوردی پایبند هستیم.

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی است که گشت زنی یک فروند ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزایر مصنوعی ساخته شدن توسط چین در دریای جنوبی چین با واکنش شدید پکن روبرو شده است.

بن رودز گفت: هدف این است که مناقشه در منطقه در چارچوب دیپلماتیک حل و فصل گردد.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 802

به "کاخ سفید: فعالیت آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: فعالیت آمریکا در دریای جنوبی چین ادامه خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید