انعقاد قرارداد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و دانشگاه صنعتی کلن آلمان

به گزارش آسمان تو، در پی اعزام هیات عالی دانشگاه آزاد به دانشگاه صنعتی کلن و دانشگاه دولتی کلن آلمان، قرارداد تحصیلات آکادمیک بین این دو دانشگاه منعقد شد.

انعقاد قرارداد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و دانشگاه صنعتی کلن آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه استان ها خبرنگاران، در پی اعزام هیات عالی دانشگاه آزاد اسلامی شامل بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، سعید قاضی مغربی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و هیئت همراه به دانشگاه صنعتی کلن و دانشگاه دولتی کلن آلمان قرارداد تحصیلات آکادمیک با مدرک مشترک فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و KLB دانشگاه صنعتی کلن آلمان منعقد شد.

قاضی مغربی ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت های ویژه محمد مهدی طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا شیخ عطار معاون امور بین الملل و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، در به ثمر رسیدن انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با دانشگاه صنعتی کلن آلمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری دو سال پیش تصمیم به انعقاد قرارداد با یک شرکت ماشین آلات کشاورزی داشته و مبنای کار بدین صورت بود تا با برگزاری کنفرانس های مشترک، چاپ مقالات مشترک، دانشجوی بین المللی بگیریم و به نوعی برای دانشجویان خود بازار کار را فراهم آوریم.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری گفت: در آلمان غربی دو نوع دانشگاه شامل دانشگاه علمی و دانشگاه تکنولوژی وجود دارد و در دانشگاه های تکنولوژی دانشجو همزمان هم مهارت دانشی و هم مهارت فنی را می آموزد، مبنای کار این دانشگاه دو روز کار تئوری و سه روز کار در صنعت است بنابراین هدف ما حرکت به سویی است تا دانشجو علاوه بر درس های تئوری یک تکنسین حرفه ای باشد تا پس از فارغ التحصیلی به آسانی جذب بازار کار گردد.

این مقام دانشگاهی با اشاره به سفر سال گذشته مسؤولان دانشگاه صنعتی آلمان به ایران و حضور پرفسور اولریش رئیس دانشکده ماشین آلات صنعتی و کشاورزی این دانشگاه مطرح کرد: سال قبل یک تفاهم نامه اولیه منعقد کردیم و پیش نویس یک تفاهم نامه و دو قرارداد را آماده و به آلمان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: سفر سال جاری ما به آلمان دستاوردهای بسیاری داشته که مرهون حمایت های ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی است.

قاضی مغربی توضیح داد: در قراردادی که با KLB کلن آلمان منعقد شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری متعهد شد تا دانشجو را در کشور ایران با استانداردهای کشور آلمان در مقطع کاردانی رشته های ماشین آلات کشاورزی، ماشین آلات راه سازی، برق، الکترونیک، قدرت و آی تی تربیت کند و برای دانشجو بدون سفر به کشور آلمان دو مدرک مشترک ایرانی و آلمانی صادر شد.

قاضی مغربی اضافه نمود: دانشگاه صنعتی کلن آلمان در این قرارداد متعهد شد برای دانشجویان که دو سال و نیم در رشته های مورد احتیاج درس خوانده و پیروز به دریافت مدرک مشترک شده اند شرایطی برای اعزام آنان برای مدت 6 ماه به کشور آلمان فراهم سازند تا دانشجو در کارخانه های آنجا کار و حقوق دریافت نمایند.

عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان داشت: در این قرارداد ذکر شده است که دانشجویانی از ابتدا برای تحصیل در مقطع کاردانی به کشور آلمان اعزام می شوند و پس از دریافت مدرک مشترک و بازگشت به ایران دانشگاه کلن برای این افراد در شرکت های آلمانی که در ایران حضور دارند شرایط کار فراهم می سازد.

وی از دیگر دستاوردهای سفر به آلمان را راه اندازی یک موسسه زبان آلمانی در ایران زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بیان نمود و گفت: برای تدریس در دوره های سطح پایین از اساتید ایرانی و در رده های سطح بالاتر از اساتید آلمانی استفاده می گردد و بعضی از کلاس های نیز بصورت آنلاین برگزار می گرددو فرد در خاتمه دوره ها برای دریافت مدرک نهایی خود مطابق با استانداردها یک سفر دو هفته ای به کشور آلمان خواهد داشت.

قاضی مغربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری مفتخر است به عنوان اولین واحد دانشگاهی در دفترچه کنکور رشته های تحت عنوان کاردانی حرفه ای، کارشناسی حرفه ای، کارشناسی ارشد حرفه ای و دکتری حرفه ای با صدور مدرک مشترک با کشور آلمان را داشته باشد.

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری بر پایه گذاری آموزش های مهارت محور برای دانشجویان و استفاده از اساتید به نام و مطرح کشوری تاکید نمود تا دانشجوی فارغ التحصیل موارد کاربردی را فرا گرفته و به سرعت جذب بازار کار گردد و از سویی این واحد دانشگاهی به یک دانشگاه برند تبدیل گردد.

قاضی مغربی با تأکید بر افزایش خدمات آموزشی گفت: با همکاری و تعامل هرچه بیشتر با کشور آلمان، سرعت بالا، استفاده از نیروی انسانی با انگیزه، افزایش رشته های تحصیلی، اخذ دانشجوی بین المللی، افزایش استانداردهای آموزشی و رسیدن به سطح بین المللی بخش امور بین الملل را به یک نهال قدرتمند تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 477

به "انعقاد قرارداد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و دانشگاه صنعتی کلن آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد قرارداد دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و دانشگاه صنعتی کلن آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید