انتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان از اعلام آمادگی مرکل برای خروج یونان از منطقه یورو

به گزارش آسمان تو، خبرنگاران: حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد شدیدی به موضع گیری جدید حزب مرکل در این باره که خروج یونان از منطقه یورو در صورت لزوم ممکن است وارد کرد.

انتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان از اعلام آمادگی مرکل برای خروج یونان از منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل حزب سوسیال دموکرات آلمان که از احزاب دولت ائتلافی محسوب می گردد انتقاد شدیدی به موضع گیری اخیر مرکل درباره یونان که خروج این کشور از منطقه یورو را قابل تصور دانسته وارد نموده و درباره تغییر رویکرد آلمان نسبت به این مسئله هشدار داده و تاکید نمود که خروج یونان از منطقه یورو می تواند گران تمام گردد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درخواست کرد که به بحث ها درباره خروج احتمالی یونان از منطقه یورو انتها دهد.

کارستن اشنایدر معاون رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان خروج یونان از منطقه یورو را مخاطره آمیز ارزیابی نموده و گفت که بودجه آلمان با چنین اقدامی با بار 80 میلیارد یورویی روبرو خواهد شد. همچنین چنین اقدامی برای پایداری در دیگر کشورهای منطقه یورو و برای خود ارز مشترک بسیار خطرناک است.

هفته نامه اشپیگل در گزارشی نوشته است که برلین بر خلاف رویکرد سابق خود برای خروج احتمالی و از روی اضطرار یونان از منطقه یورو اعلام آمادگی نموده است.

هفته نامه اشپیگل با استناد به محافل دولتی آلمان نوشته است که از دید صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور در حال حاضر خروج یونان بحران زده از منطقه یورو قابل مدیریت است.

گزین لوتزش، رئیس کمیسیون بوجه از حزب چپ آلمان نیز درباره خروج احتمالی یونان از منطقه یورو هشدار داده و گفته است این بحثی است که با آن بخصوص روی انتخاب کنندگان یونانی فشار آورده می گردد که حزب چپ گرای سیریزا را انتخاب نکنند. یونان باید آزادانه جهت خود را انتخاب کند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 416

به "انتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان از اعلام آمادگی مرکل برای خروج یونان از منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد حزب سوسیال دموکرات آلمان از اعلام آمادگی مرکل برای خروج یونان از منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید