امضا 5 سند همکاری رهاورد سفر نخست وزیر قزاقستان به هلند

به گزارش آسمان تو، در سرانجام پنجمین دور همایش تجاری قزاقستان و هلند که با حضور نخست وزیران دو کشور برگزار گشت، 5 سند همکاری به امضا طرفین رسید.

امضا 5 سند همکاری رهاورد سفر نخست وزیر قزاقستان به هلند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، عسکر مامین نخست وزیر قزاقستان که روز گذشته در راس یک هیات از مقامات عالی رتبه این کشور به هلند سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات هلند در پنجمین دور همایش تجاری دو کشور شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، در خاتمه پنجمین دور همایش تجاری قزاقستان و هلند که با حضور نخست وزیران دو کشور در لاهه این کشور برگزار گشت، تعدادی از اسناد همکاری به امضا رسیدند.

بر اساس این گزارش، توافقنامه بین شرکت قزاقی ک-آگرو و شرکت هلندی فرم فریترس در زمینه ایجاد شرکت مشترک برای تولید سیب زمینی سرخ شده در استان ژامبیل قزاقستان به مبلغ 145 میلیون دلار؛ توافقنامه بین شرکت قزاقستان غاریش ساپاری و گروه شرکت های نیواسکو در مورد اجرای پروژه در زمینه سنجش زمین از راه دور و سیستم های اطلاعات جغرافیایی؛ تفاهم نامه بین دانشگاه ملی کشاورزی قزاقستان و دانشگاه واخنینگن در مورد همکاری برای آموزش دانشجویان؛ تفاهم نامه حسن نیت بین مرکز مسکن و خدمات شهری قزاقستان و ویتیون + باس هلند در زمینه اجرای برنامه ساخت و ساز و بازسازی تاسیسات تصفیه فاضلاب؛ تفاهم نامه بین دال آگرو پارک و داتچ گرین هاوز دیلتا در زمینه همکاری برای ساخت پارک کشاورزی در استان ترکستان در مساحت 200 هکتار از آن جمله است.

در این همایش تجاری حدود 200 کننده تجارت قزاقستان و هلند شرکت و علاوه بر سخنرانی و معرفی دورنمای توسعه تعاملات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری همچنین ملاقات های دوجانبه انجام دادند.

نخست وزیر قزاقستان در سفر خود به هلند با کنندگان شرکت های بزرگ این کشور ملاقات و در مورد مسائل مربوط به دورنمای اجرای پروژه های مختلف در حوزه های انرژی، پردازش داده ها و فناوری، آموزش و پرورش، پردازش کشاورزی و غیره بحث و مصاحبه کرد.

هلند یکی از شرکای تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری قزاقستان در اروپا به شمار می رود. در دوران استقلال قزاقستان جریان سرمایه گذاری های مستقیم هلند به اقتصاد این کشور بیش از 92 میلیارد دلار برآورد شده است.

در قلمرو قزاقستان بیش از 900 شرکت با سرمایه گذاری هلند فعالیت می کنند.

مبادله تجاری قزاقستان و هلند در سال 2018 میلادی 6.5 میلیارد دلار را تشکیل داده است.

خاتمهی پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 666

به "امضا 5 سند همکاری رهاورد سفر نخست وزیر قزاقستان به هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضا 5 سند همکاری رهاورد سفر نخست وزیر قزاقستان به هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید