الگوریتمی جدید که رنگهای اقیانوس را واقعی تر نمایش می دهد

به گزارش آسمان تو، گروهی از اقیانوس شناسان الگوریتمی را ایجاد نموده اند که عکسهای زیر آب را دگرگون می نماید و رنگهای واقعی شگفت انگیز آنها را نشان می دهد.

الگوریتمی جدید که رنگهای اقیانوس را واقعی تر نمایش می دهد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این الگوریتم به وسیله دریا به محققان این امکان را می دهد تا رنگهای واقعی اقیانوس را ببینند.عکس های زیر آب غالباً به دلیل طرز خم شدن نور در آب به رنگ آبی و مبهم هستند و در نتیجه رنگ های فوق العاده و جنب و جوش گیاهان و جانوران اقیانوس دیده نمی گردد.

اکننون گروهی از پزوهشگران دانشگاه حیفا با تکیه بر هوش مصنوعی، الگوریتمی برای تصحیح رنگ اقیانوس ایجاد نموده اند که رنگهای واقعی مرجان ها ، ماهی ها و دیگر موجودات دریایی را نشان می دهد. این الگوریتم به طور موثری تصاویر زیر آب را تنظیم می نماید تا به نظر برسد که از آنها در نور روز عکس گرفته شده است ، و آنها را برای تجزیه و تحلیل نرم افزار هوش مصنوعی راحت تر می نماید.

به طور عادی در تصاویر زیر آب ، روش های هوش مصنوعی به طور کلی ضعیف یا متناقض عمل می نمایند ، زیرا آب، تصاویر را به شدت برای تجزیه و تحلیل اتوماتیک تخریب می نماید. این اغلب بدان معنی است که دانشمندان دریایی مجبورند به صورت دستی به وسیله عکس ها تجزیه و تحلیل نمایند که بسیار سخت و زمانبر است.

با علم جدید می توان اطلاعات بیشتری در خصوص اعماق اقیانوس کسب کرد. دریا می تواند کلید بعضی از اکتشافات علمی فوق العاده آینده باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 714

به "الگوریتمی جدید که رنگهای اقیانوس را واقعی تر نمایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوریتمی جدید که رنگهای اقیانوس را واقعی تر نمایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید