اعزام 30 فروند اف-16 آمریکا به لهستان و آلمان برای حمایت از ناتو

به گزارش آسمان تو، منابع آگاه از استقرار قریب الوقوع 30 فروند جنگنده اف-16 آمریکا به آلمان و لهستان برای پشتیبانی از نظامیان ایالات متحده در قاره اروپا و حمایت از متحدان واشنگتن خبر دادند.

اعزام 30 فروند اف-16 آمریکا به لهستان و آلمان برای حمایت از ناتو

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا در ادامه تقویت حضور نظامی خود در اروپا و تقابل با روسیه، میخواهد علاوه بر استقرار 2 هزار نظامی در لهستان، 30 فروند جنگنده اف-16 خود را به آلمان و لهستان اعزام کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک علاوه بر این تعداد جنگنده اف-16، آمریکا میخواهد پنج فروند هواپیمای سی-130 هرکولس دست دوم خود را به لهستان اعزام کند. منابع آگاه حدس می زنند که این تعداد اف-16 از پایگاه هوایی اسپانگداهلم در آلمان به لهستان اعزام شوند. لهستان میخواهد همچنین تعدادی بالگرد رزمی آپاچی و بل از آمریکا خریداری کند.

این تحرکات در حالی صورت می گرد که فردا چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با همتای لهستانی خود در واشنگتن ملاقات می نماید. وزارت خارجه روسیه اخیرا به آمریکا هشدار داده انتقال نظامیان این کشور از آلمان به لهستان روابط بین مسکو و ناتو را بغرنج تر می نماید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشستی درباره خروج نیرو های آمریکایی از آلمان گفت که کشور های اروپایی در پرداخت های خود به ناتو مرتکب تخلف شده اند و در صورتی که آلمان هزینه های ناتو را پوشش ندهد تعداد نظامیان آمریکایی در این کشور تا 25 هزار نفر کاهش می یابند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، اضافه کرد: اگر آن ها پرداخت نکنند چرا ما باید کاری را انجام دهیم که در حال اجرا آن هستیم؟

نیروی هوایی آمریکا در اروپا اخیرا اعلام نموده برای تقویت عملیات جاسوسی ناتو علیه ارتش روسیه در منطقه بالتیک برای نخستین بار شماری از پهپا های خود را به استونی اعزام خواهد نمود.

نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا با اعلام این خبر اضافه کرد که پهپاد های ام کیو-9 ریپر مستقر در پایگاه هوایی میروسلاویچ در شمال غربی لهستان به استونی اعزام می شوند. این جابجایی نیرو های ناتو را در عملیات جاسوسی در منطقه بالتیک، بخشی که ارتش روسیه حضور فعالی دارد تقویت می نماید.

نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا به دلایل امنیتی از ذکر شمار پهپاد ها و نیرو های اعزامی به استونی خودداری نموده است. این پهپاد ها از سال 2018 در لهستان بودند و البته برای مدتی نیز با پرواز از لهستان در رومانی ماموریت هایی انجام دادند. نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعزام این پهپاد ها به استونی را موقتی عنوان نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 1218

به "اعزام 30 فروند اف-16 آمریکا به لهستان و آلمان برای حمایت از ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 30 فروند اف-16 آمریکا به لهستان و آلمان برای حمایت از ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید