اصلاحات قضایی و اجتماعی در چین

به گزارش آسمان تو، چین از زمان سومین نشست جامع هجدهمین کمیته مرکزی حزب کمونیست (CPC) که در سال 2013 برگزار گردید، به پیشرفت های فراوانی در زمینه تقویت اصلاحات در نظام قضایی و اجتماعی اش دست یافته است.

اصلاحات قضایی و اجتماعی در چین

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژانگ جون، دادستان کل شورای عالی خلق (SPP) پنج شنبه از تشکیل 10 اداره دادستانی جدید و اجرای مکانیسم جدیدی اطلاع داد که به صورت همزمان امکان رسیدگی به پرونده های جنایی را در مورد بازداشت و پیگرد قانونی می دهد. ژانگ در کنفرانس خبری دفتر اطلاع رسانی شورای کشور تاکید نمود: مکانیسم قدیمی از اثرگذاری می کاهد زیرا یک اداره مسوول روند بازداشت است و اداره دیگر زمانی از پرونده آگاه می گردد که آن را مجددا مورد آنالیز قرار دهد.

بیش از 90 هزار دادستان و 120 هزار قاضی طبق اصلاحات قوه قضایی چین انتخاب شدند که هدفش ارتقای صلاحیت قضایی است. سابقا انتخاب و مدیریت قضات چین براساس سامانه مدیریت کارکنان دولتی بود که ایراداتی به آن وارد می شد. اکنون شهروندان می توانند پرونده های حقوقی را بدون ورود به نظارت به جریان بیندازند. اکنون بیش از 95 درصد از این پرونده ها ثبت شده اند و در سایت موجود است.

با تور چین همراه شوید

وب سایت سرویس های حقوقی چین از مه 2018 عملیاتی شد و اطلاعاتی از بیش از 380 هزار نهاد حقوقی و 1.39 فرد حرفه ای در سراسر این کشور دریافت نموده است. همچنین 475 نهاد و 925 کارشناس برای تشکیل یک تیم مشورت برای چینی ها تشکیل شد.

ژو هانمینگ، پروفسور دانشگاه اقتصاد و حقوق ژونگنان می گوید: این اصلاحات و تغییرات بی سابقه از فسلفه حکمرانی با مرکزیت مردم حزب حاکم نشات گرفته است تا مردم احساس عدالت و برابری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 154

به "اصلاحات قضایی و اجتماعی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات قضایی و اجتماعی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید