همکاری بین چین و کشورهای منطقه آسیای مرکزی دلیلی برای حسادت روسیه نیست

به گزارش آسمان تو، فرمت اعتماد بین کشورهای آسیای مرکزی اساساً امری جدید بوده و توسط وضعیت مالی کنونی دیکته می گردد.

همکاری بین چین و کشورهای منطقه آسیای مرکزی دلیلی برای حسادت روسیه نیست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لومانوف کارشناس باشگاه بحث و گفتگوی والدای، معتقد است که بستر کاملاً جدیدی برای همکاری های منطقه ای براساس تفاهم و اعتماد در منطقه آسیای مرکزی در حال شکل گیری می باشد.

به عقیده الکساندر لومانوف، معاون پژوهشی موسسه تحقیقات ملی اقتصاد جهانی و روابط بین الملل پریماکوف آموزشگاه علوم روسیه، که در دهمین کنفرانس آسیایی باشگاه والدای شرکت داشت، همکاری بین چین و کشورهای منطقه آسیای مرکزی نباید توسط روسیه به عنوان منبع رقابتی خطرناک تلقی گردد.

الکساندر لومانوف در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: زیرا بستر کاملاً جدیدی از همکاری های منطقه ای، براساس تفاهم و اعتماد ایجاد می گردد که 10 یا 15 سال پیش خبری از آن نبود.

این کارشناس اظهار داشت: خود درک از رقابت و همکاری نیز تغییر خواهد نمود، زیرا طی دو سال گذشته، به حداقل رسیدن مکانیسم های تجارت بین المللی را مشاهده نموده ایم.

به گفته لومانوف: چین، تنها کشوری نیست که مسائل و مسائل مربوط به از بین رفتن چندین دهه پیوند تولیدی و دسترسی به بازار صادرات تجربه می نماید. بنابراین، اینکه در خصوص فروپاشی سیستم قدیمی، بگوییم که چین و روسیه در آسیا رقیب هستند، فکر می کنم، اشتباه باشد. در اینجا من می خواهم یک حقیقت آشنا را خاطر نشان کنم و آن این است که: در ژوئن امسال، رهبران روسیه و چین، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، ورود روابط روسیه و چین را به دوران جدید اعلام کردند و این بسیار مهم است.

به گفته کارشناس باشگاه والدای، کلمه کلیدی که در سخنان رهبران روسیه و چین به گوش می رسد، اعتماد است، که باید نه تنها دو جانبه بلکه باید چند جانبه باشد.

به عقیده این کارشناس: اعتماد متقابل نه تنها بین روسیه و چین بلکه بین کشورهای اوراسیا، سایر کشورهای منطقه به حفظ تمام دستاوردهای مثبتی که در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ حاصل شده است، یاری خواهد نمود. و از آن در برابر ضربه خارجی نامطلوب-دگلوبالیسم-، و همچنین از فشارهای رقابت نظامی-سیاسی که از خارج به ما تحمیل می گردد، محافظت خواهد نمود.

دهمین کنفرانس آسیایی باشگاه گفتگوی والدایی با موضوع آسیای مرکزی و اوراسیا: همکاری چند جانبه با چالش های آشفتگی جهانی روز یکشنبه 10 نوامبر در سمرقند برگزار گردید. بیش از 70 متخصص از روسیه، ازبکستان، آلمان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، فیلیپین، سوئد و ژاپن در آن شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asemaneto.ir شناسه مطلب: 624

به "همکاری بین چین و کشورهای منطقه آسیای مرکزی دلیلی برای حسادت روسیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بین چین و کشورهای منطقه آسیای مرکزی دلیلی برای حسادت روسیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید